۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸

روزنامه سوئیسی تحلیل کرد:

بیداری هیولای نفرت از آلمان در سایه بحران مالی در اروپا

بیداری هیولای نفرت از آلمان در سایه بحران مالی در اروپا

یک روزنامه سوئیسی در تحلیلی خاطر نشان کرد که بحران یورو بار دیگر هیولای در خواب نفرت از آلمان را در اتحادیه اروپا بیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس انسایگر"، در مطلبی نوشت: در اروپا بار دیگر نفرت از آلمان موج می زند. بحران یورو یک هیولای در خواب را دوباره بیدار کرده است و این هیولا نفرت از آلمان نام دارد.

در اسپانیا یک پروفسور اقتصادی آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان را با هیتلر مقایسه می کند. در یونان نیز معترضان به طرحهای ریاضت اقتصادی دولت پلاکاردهایی که روی آن مرکل با سبیل هیتلر کشیده شده است را حمل می کنند و در تحلیلها از آلمان به عنوان امپراتوری چهارم یاد می شود.

"برندان سیمس"، از تاریخدانهای انگلیسی در مقاله ای که در نشریه اشپیگل به چاپ رسیده است به این موضوع پرداخته و می نویسد: کاهش دردناک استانداردهای زندگی در یونان، اسپانیا و ایرلند، خشم مردمی علیه آلمان را شدت بخشیده است.

این تاریخدان انگلیسی در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد که مسئله این است که هم قدرت آلمان و هم ضعف این کشور برای اتحادیه اروپا یک تهدید است. یک آلمان قدرتمند ترس و نگرانیها در اروپا درباره هوس بیش از حد این کشور به قدرت را به وجود می آورد و یک آلمان ضعیف هم اروپا را در برابر تهدیدات از شرق حساس و آسیب پذیر می کند.

وی افزود: معماری ارز اروپایی مشترک، آلمان را مجبور به رهبری در این اتحادیه می کند. اینکه امروز کشورهای اروپایی مسائل بزرگی را با یورو پیدا کرده اند، به طراحی نادرست ارز مشترک مربوط می شود.

این تاریخدان انگلیسی همچنین بر لزوم ایجاد یک قانون اساسی واحد در اروپا تاکید کرده و در بخش دیگری از این مطلب این مسئله را ضروری دانست که آلمان اقدامات بیشتری را در حمایت از دولتهای بالکان و لهستان انجام دهد و گفت: آلمان نباید تنها به عنوان یک قدرت خطرناک دیده شود،ما باید همچنین از خود این سوال را کنیم که چگونه از نیرو و قدرت آلمان به بهترین شکل برای رفاه اروپا می توان استفاده کرد.

 

کد خبر 2028891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha