۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰

حجت الاسلام عباسیان خبر داد:

حضور بیش از ۸۰ هزار نفر در بقاع متبرکه استان مرکزی

حضور بیش از ۸۰ هزار نفر در بقاع متبرکه استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از حضور بیش از ۸۰ هزار نفر در بقاع متبرکه استان هنگام تحویل سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر٬ حجت الاسلام آیت الله عباسیان صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۸۸ هزار نفر از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با حضور در ۸۴ بقعه متبرکه این استان سال ۹۲ را آغاز کردند.

۵۶ بقعه متبرکه استان مرکزی مجری طرح آرامش بهاری بودند

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ۵۶ بقعه متبرکه استان برگزار شد٬ گفت: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ۹۱ آغاز و تا ۱۴ فرودین ماه سال ۹۲ در باع متبرکه برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: طی این مدت ۳۱۵ هزار نفر مسافر نوروزی از بقاع متبرکه استان بازدید کردند.

حجت الاسلام عباسیان اظهار کرد: در این طرح ۱۲ روحانی اعزامی از قم و ۳۱ روحانی بومی در امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری به ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرداختند.

وی اضافه کرد: در طرح آرامش بهاری ۱۲ خیمه معرفت برپا و مراجعین از غرفه های نقاشی کودکان٬ قرآن بخوانید جایزه بگیرید٬ مشاوره مذهبی ویژه بزرگسالان٬ پاسخ گویی به سوالات شرعی و غرفه های ترویج فرهنگ وقف استفاده کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۸۰ هزار نفر در مدت مذکور در خیمه های معرفت حضور یافته و از مطالب ارایه شده از این غرفه ها استفاده کردند.

اهداء ۵ موقوفه در ایام نوروز به همت خیرین در ۳ شهرستان

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف در ایام نوروز بستری در راستای افزایش موقوفات شد٬ تصریح کرد: ۵ موقوفه به ارزش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با نیت ایتام و قرآن کریم در شهرستان های اراک٬ محلات و شازند به همت خیرین اهدا شد.

وی همچنین از توزیع بروشور از فضاهای فرهنگی و نقشه بقاع متبریکه بین مسافرین نوروزی خبر داد و افزود: ۷۰ هزار بروشور در ایام نوروز و برنامه های نوروزی توزیع شده است.

اسکان ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی در امامزادگان استان مرکزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین از اسکان ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: ۵۰۰ زائر از عراق نیز که پیاده برای زیارت حضرت علی (ع) از این استان گذشتند نیز در امامزاده شهسواران اسکان داده شدند.

کد خبر 2027477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha