۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۹

حجت الاسلام عباسیان:

264 بقعه استان مرکزی در حال تخریب/اجرای طرح مودت برای نوسازی بقاع

264 بقعه استان مرکزی در حال تخریب/اجرای طرح مودت برای نوسازی بقاع

اراک-خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح «مودت» در این استان خبر داد و گفت: 264 بقعه در استان وجود دارد که در صورت نوسازی نشدن در معرض تخریب قرار می گیرند.

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اجرای طرح مودت می تواند در نوسازی و بازسازی این امام زادگان و بقعه های متبرک یاری رسان باشد.

وی از کمک یک خیر تفرشی برای طرح مودت خبر داد و اظهارداشت: این خیر 300 میلیون ریال به ساخت ضریح یکی از امامزادگان این شهرستان کمک کرد.

وی با اشاره به اجرای 14 طرح بازسازی بقاع متبرکه به نیت 14 معصوم(ع)٬ گفت: اداره اوقاف و امور خیریه استان امسال برای نخستین بار طرح ابتکاری مودت را با عنوان اظهار دوستی با خاندان عصمت و طهارت به مرحله اجرا گذاشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه این طرح با کمک‌های مردمی و طی 14 مرحله به اجرا در می‌آید، اضافه کرد: «طرح مودت یک» به نام رسول‌الله(ص)از ابتدای اسفند آغاز و به منظور ساخت ضریح 14 امامزاده در استان به اجرا در آمد.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: پروژه ساخت 14 ضریح برای امامزادگان استان در راستای توسعه و آبادانی این بقاع و استفاده از ظرفیت آنها برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و فراهم کردن زمینه آرامش و رفاه مردم صورت می گیرد

وی با بیان اینکه هم اکنون کارهای تبلیغاتی آن در دست اقدام است٬ ادامه داد: «طرح مودت دو» نیز با هدف ساخت و بازسازی 14 شبستان در اردیبهشت ماه امسال به مرحله اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز جهت ساخت این 14 ضریح را 7 میلیارد ریال است٬ خاطر نشان کرد: در طرح مودت یک طی جلسه‌ای که با حضور خیرین برگزار شد یک خیر تفرشی 300 میلیون ریال به ساخت ضریح یکی از امامزادگان این شهرستان کمک کرد.

حجت الاسلام عباسیان در پایان با بیان اینکه امامزادگان از هیچ ردیف بودجه دولتی برخوردار نیستند و تمام اقدامات در این امر و تقویت زیرساخت های بقاع متبرکه توسط مردم انجام می پذیرد٬  ابراز امیدواری کرد: دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بار دیگر عشق و ارادت خود را برای اجرای هر چه بهتر این طرح نمایش دهند.

کد خبر 2011237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha