۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س):

سومین سوگواره یاس نبوی در استان مرکزی برگزار می شود

سومین سوگواره یاس نبوی در استان مرکزی برگزار می شود

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری سوگواره یاس نبوی در این استان همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر٬ آیت الله عباسیان صبح یکشنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سومین سوگواره یاس نبوی همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در ۵۹ بقعه متبرکه استان برگزار می شود٬ گفت: این سوگواره ساعت ۹ صبح روز شهادت حضرت زهرا(س) آغاز و با نماز جماعت ظهر و عصر پایان می پذیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه به اعتقاد مسلمانان جهان امامزادگان فرزندان حضرت فاطمه (س) هستند٬ ادامه داد: در روز شهادت این بانوی بزرگوار مردم مسلمان ایران و جهانیان با حضور در بقاع متبرکه شهادت ایشان را به فرزندانشان تسلیت و تعزیت می گویند.

عباسیان خاطر نشان کرد: این سوگواره با حضور سخنرانان مطرح در جهت تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) و آشنایی هر چه بیشتر اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با سیره این بانوی بزرگوار٬ خطبه خوانی حضرت فاطمه (س) و مداحی برگزار می شود.

برگزاری مراسم«رهروان یاس نبوی» با حضور بانوان در بقاع متبرکه

وی همچنین از برگزاری مراسم«رهروان یاس نبوی» با حضور بانوان در ۵۹ بقع متبرکه خبر داد و گفت: این مراسم ویژه بانون در استان مرکزی همزمان با سراسر کشور و عصر روز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه (س) برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: این مراسم با هدف تبیین سیره حضرت زهرا (س) و الگو گیری بانوان مسلمان از ایشان و به کارگیری سیره عملی ایشان در زندگی برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقه «یاس نبوی» همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س)

عباسیان در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مسابقه  یاس نبوی» همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س) خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه در قالب کتابچه های از خطبه حضرت فاطمه (س) برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۲ هزار جلد از این کتابچه به صورت رایگان در روز شهاد ام ابیها (س) در بقاع متبرکه توزیع و علاقمندان می توانند با مطالعه به سوالات مسابقه پاسخ دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه علاقمندان باید پاسخنامه های خود را تا ۱۷خرداد به صندوق پستی مذکور در کتابچه ارسال کنند٬ تصریح کرد: فایل کتابچه در سایت سازمان اوقاف موجود بوده و علاقمندان می توانند از طریق سایت سازمان اوقاف و امور خیریه در این مسابقه شرکت کنند.

عباسیان در پایان با اشاره به اینکه از نفرات برتر این مسابه با اهدا جوایز نفیس تجلیل خواهد شد٬ ابراز  امیدواری کرد: مردم استان مرکزی بار دیگر با حضور در سوگواره حضرت زهرا (س) عشق و ارادت خود را به خاندان علوی و نبوی برای جهانیان نمایان کنند.

کد خبر 2027527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha