۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۷

رضائی خبر داد:

نخستین یادواره شهدای فرهنگی استان بوشهر دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهدای فرهنگی استان بوشهر دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نخستین یادواره شهدای فرهنگی استان بوشهر دوم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل رضائی بعدازظهر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نخستین یادواره شهدای فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: آشنایی و ارتباط هر چه بیشتر نسل جوان و دانش‌آموزان با شهدای فرهنگی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این یادواره است که امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی اضافه کرد: این یادواره برای نخستین بار در استان بوشهر برگزار می‌شود که تاریخ برگزاری آن دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری و محل آن مصلای جمعه بوشهر خواهد بود که با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور و استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به برنامه‌های جانبی این یادواره شهدا اشاره کرد و بیان داشت: رونمایی از کتاب زندگی‌نامه شهدا که شامل زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای فرهنگی است، از جمله برنامه‌های جانبی این یادواره است.

وی ادامه داد: 111 شهید فرهنگی در استان بوشهر داریم و شهدای شاخصی چون شهید ماهینی، شهید بشکوه و شهید شهریاری و همچنین 10 سردار شهید فرهنگی داریم که به خوبی به نسل جوان معرفی نشده‌اند که امیدواریم این یادواره بتواند در معرفی سیره و هدف شهدا گامی موثر باشد.

رضائی در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین اموزش و پرورش معرفی شهدا و ترویج فرهنگ شهدا است که بر این اساس طی شش ماه گذشته بیش از 120 یادواره شهدا در مدارس استان بوشهر برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در این آئین با اشاره به اهمیت برگزاری چنین یادواره‌هایی، اظهار داشت: شناساندن راه و مسیر شهدا به نسل جوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که برگزاری چنین یادواره‌هایی می‌تواند نقشی مهم در این زمینه داشته باشد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری با اشاره به ضرورت فرهنگ شهدات به نسل جوان برای حفظ انقلاب، اضافه کرد: باید تلاش کنیم این یادواره‌ها با شکوه برگزار شود تا نتایج لازم و مورد نظر را در پی داشته باشد.

وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه به بازنشستگان تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی از بازنشستگان آموزش و پرورش وضعیت مناسبی ندارند و می‌طلبد که مسئولان با سرکشی به این افراد، برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به وجود یک هزار و 200 مدرسه تخریبی در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: بازسازی و نوسازی این مدارس نیازمند تلاش همه مسئولان و مردم است که باید برای تجهیز این مدارس تلاش بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 2027750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha