۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۰۲

دادالله پور:

سیلاب به بناهای تاریخی ریگان آسیب وارد کرد

سیلاب به بناهای تاریخی ریگان آسیب وارد کرد

ریگان - خبرگزاری مهر: معاون فرماندار ریگان از صدمه دیدن آثار تاریخی ریگان بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب در این شهرستان خبر داد.

محمد صادق داد الله پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در اثر بارندگی تنها اثر ثبت شده ریگان  به نام مقبره شاه خورشید ریگان که متعلق به دختر بهمن بین اسفندیار است دچار خسارت شد.

دادالله پور گفت: چهار اثر تاریخی دیگر نیز که در حال ثبت ملی هستند، شامل سردرب وزیری، برج و باروهای شهر قدیم ریگان، قلعه سنگ آباد و قلعه دهگود نیز دچار خسارت شدند که نیاز به بازسازی ومرمت دارند.

وی ادامه داد: در اثر بارندگیهای روز گذشته در شهرستان ریگان  تنها قنات پرآب شرق استان که در حال ثبت ملی است از آبدهی خوبی برخوردار شده که باعث خوشحالی کشاورزان شده است.

داد الله پور ابراز داشت: بارش رحمت الهی در ریگان باعث شد که بلند ترین تپه های شنی دنیا در ریگان از نم خاصی برخوردار شوند و بعد از گذشت 13سال بار دیگر لبریز از این نعمت الهی شوند.

معاون فرماندار ریگان از سیراب شدن جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در ریگان خبر داد و افزود: این جنگل که در حال خشک شدن و تخریب بود بر اثر بارش باران جان تازه ای گرفت.

وی ادامه داد: آب کافی در پشت سدهای خاکی و سیمانی که در مناطق عشایری ریگان برای جلوگیری از هدر رفت آب و احیا پوشش گیاهی ایجاد شده ذخیره شده است که خوشحالی کشاورزان و عشایر این منطقه را در پی داشته است.

معاون فرماندار ریگان از جاری شدن تمامی رودخانه های فصلی ریگان خبر داد و افزود: این رودخانه ها بعد از گذشت 13سال جاری شده اند.

داد الله پور یاداور شد: مردم ریگان برای سپاس از نزول رحمت الهی نماز شکر به جا آوردند.
 

کد خبر 2028292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha