۱۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۴

رویکرد کتابخانه های عمومی خراسان شمالی تلاش برای تحقق شعار سال است

رویکرد کتابخانه های عمومی خراسان شمالی تلاش برای تحقق شعار سال است

بجنورد - خبرگزاری مهر: معطوف شدن كاركرد كتابخانه های عمومی به تحقق شعار سال، اجرای طرح شهاب در مدارس ابتدایی اسفراین و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز خراسان شمالی است .

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیركل كتابخانه های عمومی خراسان شمالی در نخستین نشست شورای تحول اداری كتابخانه های عمومی استان در سال جدید گفت: كاركرد اصلی كتابخانه های عمومی استان باید معطوف به تحقق شعار سال باشد.

علی رحیمی افزود: كتابخانه از ابزارهای اصلی رشد فرهنگی است كه می تواند در تعالی سرمایه های انسانی و تعاملات اجتماعی، نقش اساسی ایفا كند.

وی كاركرد سال جاری كتابخانه ها را همسو با حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی دانست و اظهار داشت: در صورتی كه اهداف و كاركردهای كتابخانه ها همسو با شعار سال باشد، در مسیر گسترش كتابخوانی گام برداشته و نتیجه آن ارتقای مطالعه مفید است.

وی با تاكید بر اینكه نتیجه مطالعه مفید همراهی و هماهنگی در آگاهی بخشی و تغییر در رفتار و زمینه ساز حماسه سیاسی و اقتصادی است، گفت: در خصوص حماسه اقتصادی در كتابخانه های عمومی، همت مضاعف و كار مضاعف همچنان سر لوحه كار در این نهاد فرهنگی خواهد بود.

گروه نقد كتاب در كتابخانه های عمومی خراسان شمالی فعال می شود

كارشناس امور كتابخانه های عمومی خراسان شمالی از برنامه ریزی برای راه اندازی گروه نقد كتاب در تمام كتابخانه های شهری استان خبر داد.

پاكزاد سرداری اظهار كرد:‌ این گروه با هدف معرفی كتابهای شاخص چاپ شده در حوزه كتاب و كتابخوانی، معرفی نویسندگان برجسته و فضاسازی برای آشنایی بیشتر مردم با كتب ارزشمند فعال می شود.

وی افزود: امسال به فعالیت بخش كودك در كتابخانه های عمومی خراسان شمالی توجه ویژه می شود و تجهیزات ضروری و مورد نیاز كتابخانه ها در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی همچنین به ساماندهی وضعیت كتابخانه های مشاركتی استان اشاره كرد و گفت: پارسال فعالیت های مختلفی در حوزه كتابخانه ها انجام شد كه راه اندازی بخش كودك در تمام كتابخانه های استان و تهیه تجهیزات كتابخانه ای از آن جمله بود.

 اجرای طرح شهاب در آموزشگاه های ابتدایی اسفراین

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان اسفراین از اجرای طرح شهاب در 13 آموزشگاه ابتدایی این شهرستان خبر داد.

فاطمه چوبساز اظهار کرد: طرح شهاب ماموریت کشف، شناسایی و جذب استعدادهای برتر تحصیلی و تربیتی از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه را دارد.

وی افزود: این طرح زمینه سازی برای استمرار حمایت‌ها در مراحل مختلف آموزش عالی را بر عهده دارد.

چوبساز طرح شهاب را یک طرح معلم محور دانست و عنوان کرد: بخش قابل توجهی از فرآیندهای شناسایی و هدایت دانش آموزان مستعد در چارچوب مدرسه و توسط خود معلم و دیگر عوامل آموزشی و تربیتی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر 13 آموزشگاه در این طرح مشارکت دارند که آموزش معلمان و عوامل آموزشگاه از مهم‌ترین بخش‌های اجرایی آن به شمار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اسفراین یادآور شد: کلاس ضمن خدمت این طرح هم اکنون در حال اجرا است.

کد خبر 2028557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha