۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۶

هفته چهارم از لیگ قهرمانان آسیا؛

تراکتور با تماشاگرانش صدر را پس می‌گیرد/ روز سرنوشت برای سپاهان

تراکتور با تماشاگرانش صدر را پس می‌گیرد/ روز سرنوشت برای سپاهان

هفته چهارم از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا درحالی فردا پیگیری می‌شود که تراکتورسازی در دومین میزبانی‌اش در آسیا با حمایت تماشاگران تبریزی به فکر گرفتن انتقام از الشباب و بازگشت به صدر جدول گروه خود است و سپاهان هم در شرایطی به دیدار الاهلی عربستان می‌رود که نمی‌خواهد وداع زودهنگامی با این جام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری 8 دیدار به پایان می‌رسد که در غرب آسیا دو نماینده ایران به مصاف دو حریف مدعی عربستانی می‌روند و در شرق آسیا هم نمایندگان کره‌جنوبی و ژاپن به رقابت با همدیگر می‌پردازند.

در گروه A، یکی از مهمترین دیدارهای غرب آسیا در تبریز برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که در آن تراکتورسازی به فکر جبران ناکامی‌های دور رفت، انتقام شکست برابر الشباب در عربستان و بازگشت به صدرجدول رده‌بندی این گروه است.

شاگردان اولیویه‌را که در نخستین بازی خانگی در این جام، الجزیره مدعی را شکست دادند، بسیار امیدوار هستند در دومین میزبانی آسیایی و با حمایت تماشاگران پرتعداد و پرشور تبریزی، پیروزی با ارزش دیگری در این جام کسب کرده و خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود از این گروه معرفی کنند.

تراکتورسازی که با توجه به داشتن نفراتی همچون سیدمهدی سیدصالحی، محمد ابراهیمی، فلاویو لوپز و بازیکن جوانی به نام مسعود ابراهیم‌زاده می‌تواند برای هر دفاعی خطرناک باشد، نباید در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهد زیرا در اینصورت نه تنها فرصت صدرنشینی را از دست می‌دهد بلکه ممکن است در صورت پیروزی الجیش برابر الجزیره امارات، این تیم تبریزی در پایان هفته نخست از دور برگشت، به رده‌ سوم سقوط کند.

در سوی دیگر میدان، تیم الشباب هم که می‌داند با شکست در زمین تراکتورسازی حتی ممکن است به رده سوم سقوط کنند، به فکر کسب امتیاز در تبریز و حفظ صدرنشینی خود در گروه A است؛ تمام  مسائلی که حساسیت‌های بازی تراکتورسازی با الشباب عربستان را بیشتر کرده است.

در گروه C هم سپاهان دیگر تیم نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در حالی در زمین الاهلی به میدان می‌رود که با توجه به شکست سنگین در بازی رفت برابر این تیم عربستانی در خطر حذف زودهنگام از این جام قرار گرفته است. سپاهانی‌ها که پس از آن شکست تلخ به رده سوم گروه سقوط کردند، در صورت شکست در بازی فردا چهارشنبه و پیروزی الغرافه برابر النصر امارات در قطر، در آستانه وداع با این جام قرار می‌گیرند.

به همین دلیل دیدار با الاهلی مهمترین بازی زردپوشانی اصفهانی در مرحله گروهی است. شاگردان کرانچار هم که این روزها تحت تاثیر فشردگی مسابقات داخلی بسیار خسته هستند، باید در عربستان در حالی با دو رقیب (خستگی و تیم حریف) بجنگند که از نتیجه بازی الغرافه قطر با النصر امارات با خبر هستند. آمادگی محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، جواهیر سوکای و امید ابراهیمی می‌تواند سپاهانی‌ها را به این هدف نزدیک‌تر کند.

اما در شرق آسیا وگالتا ساندای ژاپن میزبان اف‌سی سئول کره‌جنوبی است، مسابقه‌ای که حکم مرگ و زندگی برای این تیم ژاپنی دارد. پیروزی در این بازی ژاپنی‌ها را به مسابقات برمی‌گرداند ولی شکست برابر صدرنشین گروه E، سرانجامی جز حذف زودهنگام آنها از آسیا ندارد. در دیگر بازی این گروه جیانگسو چین در زمین بوریرام یونایتد تایلند به میدان می‌رود، مسابقه‌ای که در صورت پیروزی در آن چینی‌ها به صعود نزدیک‌تر می‌شوند اما شکست در این بازی آنها را به رده‌های پائین رهنمود ساخته و تایلندی‌های قعرنشین را به مسابقات باز می‌گرداند.

در گروه G هم که 3 تیم 5 امتیازی قرار دارند، پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی میزبان سانفرانسیسکو هیروشیما ژاپن است. این تقابل تیم‌های کره‌ای و ژاپنی می‌تواند منجر به حذف تیم سانفرانسیسکو شود زیرا این تیم بدون امتیاز جام در شرایطی که برابر میزبانش پیروز نشود و در دیدار حساس بیجینگ گوآن چین با بنیادکار ازبکستان برنده داشته باشد، وداع زودهنگامی با این جام خواهد داشت.

برنامه کامل دیدارهای هفته چهارم از مرحله گروهی یازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
گروه A:
* الجزیره امارات - الجیش قطر، ساعت 18:10، ورزشگاه محمد بن زاید
* تراکتورسازی ایران - الشباب عربستان، ساعت 21، ورزشگاه یادگار امام (ره)

جدول ‌رده‌‌بندی گروه A:
1- الشباب عربستان با 7 امتیاز، 2- تراکتورسازی تبریز با 4 امتیاز (تفاضل گل 1+)، 3- الجیش قطر با 4 امتیاز (تفاضل گل صفر) و 4- الجزیره امارات با یک امتیاز

گروه C:
* الاهلی عربستان - سپاهان ایران، ساعت 22:15، ورزشگاه ملک عبدالله الفیصل
* الغرافه قطر - النصر امارات، ساعت 18، ورزشگاه ثانی بن جاسم

جدول ‌رده‌‌بندی گروه C:
1- الاهلی عربستان با 9 امتیاز، 2- الغرافه قطر با 6 امتیاز، 3- سپاهان ایران با 3 امتیاز و 4- النصر امارات بدون امتیاز

گروه E:
* وگالتا ساندای ژاپن - اف‌سی سئول کره‌جنوبی، ساعت 16:30، ورزشگاه میاگی
* بوریرام یونایتد تایلند - جیانگسو چین، ساعت 17:30، ورزشگاه آی‌موبایل

جدول رده‌بندی گروه E:
1- اف‌سی سئول کره‌جنوبی با 7 امتیاز، 2- جیانگسو چین با 4 امتیاز 3- وگالتا سندای ژاپن با 2 امتیاز (تفاضل گل 1-) و 4- بوریرام‌ یونایتد تایلند با 2 امتیاز (تفاضل گل 2-)

گروه G:
* پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی - سانفرانسیسکو هیروشیما ژاپن، ساعت 17، ورزشگاه استیل یارد
* بیجینگ گوآن چین - بنیادکار ازبکستان، ساعت 18، ورزشگاه کارگران

جدول رده‌بندی گروه G:
1- بنیادکار ازبکستان با 5 امتیاز (تفاضل گل 2+)، 2- پوهانگ استیلرز کره جنوبی با 5 امتیاز (تفاضل گل 1+)، 3- بیجینگ گوان چین با 5 امتیاز (تفاضل گل 1+) و 4- سانفریس هیروشیما ژاپن بدون امتیاز

کد خبر 2028706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha