۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۸

سروری:

حوزه هنری پیشگام هنر انقلاب/ هدف ما جریان سازی اسلامی با گفتمان ادب و هنر است

حوزه هنری پیشگام هنر انقلاب/ هدف ما جریان سازی اسلامی با گفتمان ادب و هنر است

کرمانشاه – خبر گزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: حوزه هنری به عنوان پیشگاه هنر انقلاب اسلامی هدف معرفی و جریان سازی اسلامی را با استفاده از گفتمان ادب و هنر دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سروری صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسب روز هنر انقلاب که در سالن جلسات حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد گفت: همانگونه که همه مستحضرند امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، اما در واقع حماسه سیاسی ملت ایران از همان 15 خرداد سال 42 که بنای انقلاب گذاشته شد آغاز شده است.

وی افزود: از پس از انقلاب اسلتامی ایران تا کنون نیز مردم در صحنه های سیاسی حضوری پررنگ داشته و حضور در راهپیمایی های 22 بهمن، روز قدس و یا انتخابات های برگزار شده خود نشان دهنده این حضور و حماسه سیاسی است.

سروری ادامه داد: علت نامگذاری امسال وجود دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پیش رو است که مردم عزیز چون گذشته در این انتخابات نیز حضوری موثر و پررنگ داشته و حماسه ای دیگر خلق می کنند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: هم چنین علت نامگذاری این سال به عنوان حماسه اقتصادی ، مقابله مردم با تحریم های موجود و تلاش برای رسیدن به خود اتکایی در اقتصاد و تولید داخلی است که طی سال های انقلاب بخشی از آن محقق شده است و انشاالله امسال نیز این روند ادامه داشته و حماسه ای اقتصادی را در کنار حماسه سیاسی خلق می کنند.

وی گفت: پس از انتخابات پیش رو ما دو مناسبت رحلت امام (ره) و سالروز قیام خونین 15 خرداد را داریم که در آستانه ی پنجاهمین سال این رویداد  و سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و تجلیل از شخصیت شامخ این شهید و هنرمند بزرگوار،  حوزه هنری استان کرمانشاه اقدام به برگزاری روز هنر انقلاب اسلامی به مدت یک هفته و با برنامه هایی  مختلف در جهت نشر ارزش های انقلاب اسلامی  کرده است.

وی افزود: روز هنر انقلاب اسلامی از امروز 20  فروردین ماه در کرمانشاه برگزار شده و از جمله برنامه این هفته  می توان به  برگزاری دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه،  نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه عکس، عصر شعر و قصه، همایش هنرهای تجسمی و نمایش آثار برگزیده از مجموعه روایت فتح در سالن مهر حوزه هنری اشاره کرد.

سروری گفت: تمامی برنامه های ذکر شده، نگاهی ویژه به موضوع نیم قرن اندیشه ی انقلاب اسلامی داشته و قصد در ترویج و شناساندن تمامی ابعاد هنر اسلامی در زوایای اجتماعی و حتی دنیای خارج از اسلام و اثرات آن دارد.

وی تصریح کرد: نقش پررنگ هنرمندان متعهد در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی در سال های پس از انقلاب کاملا مشهود است و این افراد  توانسته اند مفاهیم و ارزش های معنوی را با استفاده زبان گویای هنر به مخاطبان خود در سراسر دنیا منتقل کنند.

سروری ادامه داد: حوزه هنری به عنوان پایگاه هنر انقلاب، رسالت بیان و معرفی هنر و اندیشه ی اسلامی را به عهده داشته و در این راستا نیز اقدام به برگزاری برنامه روز انقلاب اسلامی می کند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه ، شهید سیدمرتضی آوینی را نمونه ای از یک هنرمند متعهد خواند و گفت: آثار ماندگار این هنرمند انقلابی و متعهد  در شاخه های مختلف هنری همواره توانسته است بر مخاطبان اثرگذار باشد.

وی گفت: همانگونه که در بیانات امام (ره) آمده  15 خرداد نقطه عطف در تاریخ ایران بوده و این روز برای همیشه عزای عمومی ملت ایران است، لذا ما نیز به عنوان خادمان این مردم و انقلاب باید به این روز که یک رویداد تاسف بار است توجه ویژه کنیم.

سروری افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران هنر در انحصار افراد خاصی بود و مردم عادی از آن کم بهره بودند و نمی توانستند هنر خود را در جامعه جلوه دهند، اما پس از انقلاب اسلامی ایران در واقع هنر در بین مردم ترویج و با آنها ارتباط تنگاتنگی با تمام قشرهای مختلف جامعه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به موارد ذکر شده حوزه هنری که یک پایگاه انقلابی است سعی دارد شرایط ویژه ای را در سطح کشور فراهم کرده تا تعاملی بین هنرمندان متعهد و مردم ایجاد کند.

وی از راه اندازی و جهانی شدن سایت حوزه هنری خبر داد و گفت: حوزه هنری در زمینه مباحثی چون بحث نظریه پردازی، آموزش نیروهای متعهد و مجرب در ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، فعالیت در زمینه تولیدات سینمایی، کتاب، نشریات وآثار هنری بزرگ و مطرح در سطح جهان فعالیت کرده و در آینده ای نزدیک در جهت توزیع این آثار نیز فعالیت می کند.

سروری جریان سازی اسلامی با بهره گیری از گفتمان ادب و هنر، مرجع سازی و مرجعیت بخشیدن به حوزه هنری، کسب جایگاه مناسب در داخل و حتی خارج و تعامل با سایر هنرمندان جهان را از اهداف حوزه هنری برشمرد.

وی برگزاری جشنواره کشوری حوزه هنری در سال گذشته و هم چنین جشنواره های استانی و نمایشگاه های متعدد را از جمله برنامه های این مرکز در سال گذشته اعلام کرد و گفت: به لطف خدا حوزه هنری کرمانشاه در طی زمان فعالیت خود به جایگاه مناسبی دست یافته و هنرمندان تربیت شده در این مرکز حائز رتبه های در سطوح بین المللی هستند.

رئیس حوزه ی هنری استان کرمانشاه در پایان  گفت: حوزه هنری قصد دارد در سطح گسترده اندیشه های تابناک امام (ره)،  انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را چه در داخل و چه خارج از مرزها ترویج داده و پیام انقلاب را به شایستگی و تصویر انقلاب را هنرمندانه صادر کند وبرگزاری برنامه هایی چون روز هنر انقلاب یکی از راه های پیشبرد این هدف است.


 

کد خبر 2028820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha