۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳

سروری در گفتگو با مهر:

هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه برگزار می شود/ صدور پیام انقلاب به خارج از مرزها

هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمانشاه برگزار می شود/ صدور پیام انقلاب به خارج از مرزها

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در آستانه پنجاهمین سال قیام 15 خرداد خبرداد.

عباس سروری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در آستانه پنجاهمین سال قیام 15 خرداد و سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی  هفته هنر انقلاب اسلامی به مدت یک هفته و با برنامه هایی  مختلف از20 فروردین ماه در کرمانشاه برگزار می شود.

وی از جمله برنامه این هفته را  برگزاری نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه عکس، عصر شعر و قصه، همایش هنرهای تجسمی و روایتی از روایت فتح دانست و گفت: تمامی برنامه های ذکر شده، نگاهی ویژه به موضوع نیم قرن اندیشه انقلاب اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: نقش پررنگ هنرمندان متعهد در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی در سال های پس از انقلاب کاملا مشهود است و این افراد  توانسته اند مفاهیم و ارزش های معنوی را با استفاده زبان گویای هنر به مخاطبان خود در سراسر دنیا منتقل کنند.

سروری ادامه داد: حوزه هنری به عنوان پایگاه هنر انقلاب، رسالت بیان و معرفی هنر و اندیشه ی اسلامی را به عهده داشته و در این راستا نیز اقدام به برگزاری برنامه هفته انقلاب می کند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه ، شهید سیدمرتضی آوینی را نمونه ای از یک هنرمند متعهد خواند و گفت: آثار ماندگار این هنرمند انقلابی و متعهد  در شاخه های مختلف هنری همواره توانسته است بر مخاطبان اثرگذار باشد.

سروری افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران هنر در انحصار افراد خاصی بود و مردم عادی از آن کم بهره بودند و نمی توانستند هنر خود را در جامعه جلوه دهند، اما پس از انقلاب اسلامی ایران در واقع هنر در بین مردم ترویج و با آنها ارتباط تنگاتنگی با تمام قشرهای مختلف جامعه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به موارد ذکر شده حوزه هنری که یک پایگاه انقلابی است سعی دارد شرایط ویژه ای را در سطح کشور فراهم کرده تا تعاملی بین هنرمندان متعهد و مردم ایجاد کند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در پایان گفت: حوزه هنری قصد دارد در سطح گسترده اندیشه های تابناک امام (ره)،  انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری را چه در داخل و چه خارج از مرزها ترویج داده و پیام انقلاب را به شایستگی و تصویر انقلاب را هنرمندانه صادر کند.

کد خبر 2027460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha