۱۹ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵

در نشست خبری/

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی تشریح شد

برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی تشریح شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رییس حوزه هنری خراسان شمالی با تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در این استان گفت: 12 عنوان برنامه محوری طی این هفته در خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم مرادی بیناباج پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت بیستم فروردین ماه، سالروز شهادت مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال ستادی تحت عنوان ستاد گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی تشکیل شده و به مدت یک هفته برنامه‌هایی برای بزرگداشت این مناسبت در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که به این مناسبت در استان 12 عنوان برنامه محوری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: دیدار با حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، مراسم محوری با هنرمندان، غبارروبی از مزار شهدا و برگزاری نمایشگاهی از آثار تجسمی مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد همزمان با روز جمعه و برپایی نماز جمعه از برنامه های شاخص سه روز نخست هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی به شمار می روند.

به گفته مرادی بیناباج اکران فیلم‌های چ و معراجی‌ها در سینما گلشن و اکران اختصاصی فیلم چ برای هنرمندان، اکران و نقد فیلم‌های برتر جشنواره 100، نمایشگاه جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، همایش شعر جوان و هنر انقلاب اسلامی، برگزاری شب خاطره و... برخی دیگر از برنامه هایی است که همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این هفته سه کتاب که توسط نویسندگان استانی با حمایت حوزه هنری خراسان شمالی تالیف و چاپ شده رونمایی می شوند.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی در ادامه در مورد برنامه های این حوزه در سال جدید اظهار کرد: مهمترین برنامه برای سال 93 برگزاری پنجمین سالانه کاریکاتور در استان است که همانند دوره های پیش با شرکت کاریکاتوریست های برتر کشور برگزار می شود.

وی عنوان کرد: همچنین امسال دومین سالانه جشنواره استانی هنرهای تجسمی نگاره، سومین جشنواره تئاتر کارگاهی جوان و دومین کنگره استانی ادبیات آئینی نیز در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

مرادی بیناباج در مورد اقدامات حوزه هنری خراسان شمالی در سال گذشته نیز اظهار داشت: این حوزه پارسال در بخش تجسمی اقداماتی نظیر برگزاری چهارمین جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع زندگی شیرین( سبک زندگی در خانواده ایرانی)، برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی نگاره با موضوع وحدت، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور در گرگان، شیراز، تهران و مرکز استان و شهرستان ها، برگزاری کارگاه و پاتوق های هفتگی کاریکاتور، گرافیک و عکس و... را انجام داد.

به گفته وی در مجموع هنرمندان تجسمی استان در سال گذشته 160 اثر هنری خلق کردند که از این تعداد 80 اثر برگزیده کاریکاتور در جشنواره سراسری زندگی شیرین، 30 اثر در رشته های گرافیک، نقاشی و طراحی، 20 اثر تولیدی در ورک شاپ های پوستر و خوشنویسی و 30 اثر شاخص عکس در اردوهای برگزار شده بود.

این مسئول افزود: همچنین در بخش موسیقی نیز تولید و انتشار آلبوم بهارآوا در هزار نسخه و اجرای موسیقی مقامی خراسان شمالی توسط 11 نفر از برترین هنرمندان استان و در بخش آفرینش های ادبی نیز تالیف و چاپ کتاب، برگزاری پنج شب شعر، برگزاری مسابقه داستان نویسی، برگزاری کارگاه‌ها و پاتوق‌های هفتگی و... از جمله اقدامات انجام شده بود.

کد خبر 2266706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha