۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

ابوحمزه:

تفاوت قیمت ها بیشتر از گرانی مردم را آزار می دهد

تفاوت قیمت ها بیشتر از گرانی مردم را آزار می دهد

همدان – خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه مردم از تبعیض قیمت ها ناراحت هستند نه از گرانی هایی که وجود دارد، گفت: این امر به بازار لطمه می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی ابوحمزه ظهرسه شنبه در جمع اصناف و بازاریان همدان اظهار داشت: مردم از تحریمها و گرانی ها گلایه مند نیستند بلکه از تبعیض هایی که در اقلام و امکانات مشابه وجود دارد، ناراحتند.

وی با طرح این سئوال که چرا کالایی مشابه در یک خیابان به یک قیمت است و در خیابان دیگر تفاوت قسمت فاحشی دارد، افزود: این تبعیض قیمت ها به بازار آسیب می رساند.

وی خطاب به بازاریان همدان بیان کرد: نقش بازاریان و اصناف مختلف مشخص است و برای بازار و بازاریان این همه تفاوت قیمت خوب و شایسته نیست.

ابوحمزه با تأکید بر اینکه بازاریان باید به وضعیت تبعیضی قیمت، سامان بدهند و بر آن نظارت داشته باشند، افزود: اگر این مشکل حل نشود بازار همدان اعتماد مردمی را از دست داده و نسل قدیم و معتمد و متشرع از مجموعه بازار جدا می شود.

وی ضمن انتقاد به حضور بانوان و دختران بدحجاب در بازار و مغازه های همدان نیز گفت: حضور افراطی و بیش از حد خانم های بد حجاب در بازار در کنار مردان و پسران مجرد چه ضرورت یا توجیهی برای نظام اسلامی دارد؟

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات موجود در بازار، ابراز داشت: اگر این موارد حل نشود بازار همدان حرمت، قداست و معنویت را از دست خواهد داد.

وی افزود: در برخی از مغازه های بازار همدان امکانات و وسایل مستهجنی چون سی دی به فروش می رسد که فلسفه وجودی بسیج اصناف حل این مسائل است.

ابوحمزه گفت: در برخی از مغازه های بازار برای جلب مشتری از تصاویر و اصوات مستهجن استفاده میشود که در نظام اسلامی توجیهی ندارد.

وی ابراز داشت: بهترین کسانی که میتوانند به اوضاع کنونی بازار کمک کنند مجمع امور صنفی است و نباید توپ را به زمین دیگر ارگانها بیندازد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در ایام فاطمیه هستیم اما بازار همدان سیاه پوش نیست، گفت: موقع اذان و نماز نیز مغازه ها باز است در حالی که وهابیون عربستان هنگام نماز بازار را تعطیل می کنند اما بازار ما شیعیان اینگونه است.

وی با بیان اینکه برنامه های اصناف همدان منطقی و اصولی نیست، افزود: برکت ها بخاطر گناه و غفلت از بین می رود.

ابوحمزه گفت: سپاه همدان در راستای بررسی این موارد آمادگی کامل برای برگزاری جلسات مشترک با اصناف را دارد.

کد خبر 2028960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha