۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱

موسوی اصفهانی تأکید کرد:

بازار همدان باید همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) تعطیل شود

بازار همدان باید همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) تعطیل شود

همدان – خبرگزاری مهر: مدیر حوزه های علیمه استان همدان گفت: بازار همدان باید در روز شهادت حضرت فاطمه(س) تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ظهر سه شنبه در نخستین اجلاس ماهانه اصناف همدان با اشاره به میدان دار بودن بازار در مناستها و رخدادهای مذهبی و ملی بر لزوم تعطیل کردن بازار در ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تأ کید کرد.

وی افزود: تعطیلی بازار در زمان شهادت ائمه اطهار(ع) رخداد مهمی است که نه تنها پس از پیروزی انقلاب بلکه در دوران قبل از انقلاب نیز در کشور اجرایی می شد.

موسوی اصفهانی ابراز داشت: تعطیل کردن بازار در ایام شهادت ائمه(ع) موجب رکود اقتصادی ما نمیشود بلکه توسل به ائمه اطهار(ع) باعث برکت کسب و رزق است.

وی افزود: با تعطیلی بازار در ایام شهادت ائمه(ع) و توجه دادن به این مناسبات دیانت نیز ترویج داده می شود چرا که امر دیانت امانتی در دست بازاریان است و باید به نسلهای بعدی منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه امر دیانت و انصاف در نزد بازاریان امانتی از گذشتگان است، خطاب به روسای مجمع امور صنفی همدان گفت: این امانتی که امروز در بازار کمرنگ شده باید محافظت کنید و نگذارید از بین برود.

مدیر حوزه های علمیه استان همدان با بیان اینکه در زمانی هنگام اقامه نماز بازار همدان تعطبل می شد و همه شبستانهای مسجد جامع مملو از جمعیت بود، افزود: تعطیلی بازار در ایام شهادت اهل بیت(ع) نیز موجب تبیین شعائر اسلامی در بازار خواهد شد.

وی متذکر شد: اگر کسب و کار و همه حوزره های علمی و اجتماعی و سیاسی طبق موازین شرعی شکل گیرد، اسلامی عمل کرده ایم.

وی در پایان ضمن انتقاد از وضعیت حجاب و نیز بکارگیری دختران و زنان آرایش کرده در مغازه ها و بازار همدان گفت: این موارد نشان از آن است که به وظایف دینی مان خوب عمل نکرده ایم.

کد خبر 2028909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha