۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

حاشیه های یک نشست/

نوشداروی پس از مرگ سهراب/بخاطر وضعیت پرتقال در بازار همدان عذرخواهی می کنم

نوشداروی پس از مرگ سهراب/بخاطر وضعیت پرتقال در بازار همدان عذرخواهی می کنم

همدان – خبرگزاری مهر: در حالیکه همواره در نشست های متعدد بر همراهی برای رفع مشکلات پیش از بوجود آمدن آنها برنامه ریزی می شود، اما همچنان این معضلات دامنگیر بازار همدان است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین اجلاس مجمع امور صنفی همدان در سال جاری میزبان مدیر حوزه های علمیه استان همدان، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، روسای مجمع امور صنفی و صنوف مخلف بازار بود که مباحث مختلفی را مورد توجه داشت.

سردار ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) که سخنران نخستین این اجلاس بود انتقادهایی را مورد توجه قرار داد که تفاوت قیمت ها در اجناس و اقلام مشابه در مکان های مختلف بازار از جمله آن بود که به اعتقاد وی این روند موجب لطمات جبران ناپذیر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان عدم نصب پرچم های سیاه در ایام فاطمیه در بازار همدان را نیز دور از شان دارالمومنین همدان دانست و خواستار توجه به این مهم و نیز حضور همه بازاریان در زمان اذان در مساجد شد.

روی سخن این مسئول به وضعیت حجاب و اخلاق در بازار همدان نیز بود که در همین راستا از حضور افراطی بانوان در بازار خصوصا مشاغلی که با روحیات این قشر سازگار نیست، انتقاد کرد.

ابوحمزه برنامه های بازار همدان را منطقی ندانست و این موارد را ناشی از عدم نظارت صحیح خود اصناف بر بازار قلمداد کرد و خواستار رسیدگی به این وضعیت شد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ضمن تأیید موارد انتقادی سردار ابوحمزه بر لزوم تعطیلی بازار در ایام شهادت ائمه(ع) و به خصوص حضرت زهرا تأکید کرد.

اما رئیس مجمع امور صنفی همدان با حاضر شدن در جایگاه سخنرانی به دفاع از جایگاه اصناف و بازاریان پرداخت و گفت: موارد عنوان شده شاید بی انصافی در حق بازاریان باشد.

حمیدرضا فرسایی وحید افزود: باید در خصوص مسائل فرهنگی ریشه یابی کرد.

رئیس جمع امور صنفی همدان با تاکید بر لزوم مدیریت مهندسی فرهنگی و اجتماعی در همه ابعاد جامعه ابراز داشت: آیا فقط اصناف و بازاریان گرانفروشی و احتکار میکنند؟ در حالی که 90 درصد اصناف و بازاریان توزیع کننده اند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از گرانی ها به نوسانات ارزی مرتبط است، گفت: کم فروشی و گرانی در تولیدات نیز هست و پرتقال و گوجه که تولید داخل است چرا باید به این قیمت باشد؟ آیا مقصر این هم بازار است؟

فرسایی وحید ابراز داشت: نباید از بازار همدان به عنوان مکاره یاد کرد در حالی که بازاریان خمس و زکات می پردازد و در راستای جامعه اسلامی پیشگام است.

نکته دیگر این نشست آن بود که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت که انتظار می رفت آمار نظارتی بازار ایام نوروز را عنوان کند با حاضر شدن در جایگاه به عرض تبریک سال نو و تسلیت ایام فاطمیه بسنده کرد و گفت: بازار همدان مناسب بود و تنها یک مشکل در بازار همدان وجود داشت که قیمت پرتقال بود و آن هم عارضه ای کشاورزی بود و در اختیار تنظیم بازار قرار نداشت.

سعید سیاری با بیان اینکه بابت بحث پرتقال در نوروز از همه همدانی ها عذر می خواهم، افزود: در سالهای آینده با شناخت نقاط ضعف عملکرد تنظیم بازار، گام های بهتری برداشته خواهد شد.

کد خبر 2029097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha