۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

ثبت نام بیش از 2675 ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب تهران

ثبت نام بیش از 2675 ناشر داخلی در نمایشگاه کتاب تهران

به گفته رئیس نمایشگاه کتاب تهران 2675 ناشر داخلی برای حضور در بیست و ششمین دوره این رویداد فرهنگی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسماعیلی رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نیروهای اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی برگزاری بزرگ­ترین رویداد فرهنگی کشور در حال آماده سازی مصلای بزرگ حضرت امام خمینی  (ره) برای برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب هستند.

اسماعیلی افزود: پس از شناسایی محیطی و بررسی فضایی محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) توسط کارشناسان این حوزه، فضای مصلی آماده­ جانمایی بخش­های مختلف نمایشگاه کتاب برای برگزاری است.

رئیس بیست­ وششمین دوره از نمایشگاه بین‌­المللی کتاب تهران افزود: غرفه­‌های بخش ناشران داخلی و بین­‌الملل نیز در حال آماده­‌سازی برای حضور آنان در این دوره از نمایشگاه کتاب است.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد همچنین گفت: فضای بخش دانشگاهی، آموزشی، بین‌الملل، کودک، کمک آموزشی و دیگر بخش‌های نمایشگاهی غرفه‌بندی شده‌اند و تمام قراردادهای نمایشگاه کتاب را که هر ساله گلایه‌هایی درباره آنها مطرح می‌شد، قبل از سال 92 منعقد کرده‌ایم.

اسماعیلی درباره تعداد ناشران ثبت‌نام شده برای شرکت در این دوره از نمایشگاه کتاب افزود: تاکنون 2675 ناشر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی گفت: امسال دو سالن بزرگ به سازمان‌ها و نهادها و مجموعه ناشران اختصاص یافته است و برنامه‌هایی در راستای سالگرد 15 خرداد، سبک زندگی، بیداری اسلامی و نمایشگاه تخصصی فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی 4 سال در دولت دهم برپا خواهد شد تا عملکرد 4 ساله وزارت ارشاد در این دولت را به نمایش گذارد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: تغییرات و جابجایی‌هایی را در نمایشگاه خواهیم داشت و نمایشگاه کتاب متفاوت برگزار می‌شود.

به گفته اسماعیلی، ناشران دانشگاهی به مکان ناشران بین‌الملل خواهند آمد و در این صورت طبقه دوم شبستان به نوعی آزاد می‌شود تا خیلی از بخش‌ها در آن برگزار شود.

همچنین بنا بر اعلام کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران، ناشران دانشگاهی و آموزشی امسال با بیش از 75 هزار عنوان کتاب جدید در این نمایشگاه حضور دارند.

کد خبر 2029086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha