۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۳۴

"ان تی وی" آلمان تحلیل کرد؛

افزایش مخالفتها با طرحهای ریاضتی در پرتغال/ پرتغالیها سرود انقلاب را زمزمه می کنند

افزایش مخالفتها با طرحهای ریاضتی در پرتغال/ پرتغالیها سرود انقلاب را زمزمه می کنند

یک رسانه آلمانی از افزایش مخالفتها با طرحهای ریاضتی دولت پرتغال خبر داد و تصریح کرد که مردم این کشور بار دیگر سرود انقلاب1974 را زمزمه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ان تی وی" آلمان در مطلبی نوشت: بعد از تصمیم دادگاه قانون اساسی پرتغال درغیر قانونی اعلام کردن بخشی از سیاست های ریاضتی این کشور، پرتغال در معرض تهدید یک بحران عمیق قرار گرفت. همزمان جبهه مقاومت(در بربر طرحهای ریاضتی) در این کشور گسترش می یابد.

برای اولین بار بعد از دهه ها مردم این کشور بار دیگر سرود انقلاب 1974 را زمزمه می کنند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: جبهه مخالفت با سیاستهای ریاضتی دولت پرتغال همواره گسترده تر می شود و گروههایی از مخالفان خواهان کناره گیری دولت و برگزاری انتخابات مجدد هستند.

"ان تی وی" آلمان در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد که این اعتقاد که دولتهای بحران زده اروپایی را می توان با بسته های نجات، از این شرایط رهایی بخشید از ابتدا یک دیدگاه غلط بود. کشورهای یونان،اسپانیا و قبرس همچنان عمیق تر در بحران فرو می روند،اقتصاد این کشورها در حال رکود است و عواقب اجتماعی این شرایط بسیار فاجعه بار بوده است.

در پرتغال نیز بیکاری از سال 2000 از چهار درصد به 16 درصد افزایش پیدا کرده است و این کشور از نظر نرخ بیکاری بعد از کشورهای یونان و اسپانیا قرار دارد. در کشور پرتغال بار دیگر انسانهایی وجود دارند که از گرسنگی رنج می برند. سیاست های ریاضتی، آسیبی به طبقه مرفه وارد نمی کند.

کد خبر 2029423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha