۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸

آيت الله مجتهد شبستري:

هيئات بايد براي رونق هرچه بيشتر مساجد فعاليت كنند

هيئات بايد براي رونق هرچه بيشتر مساجد فعاليت كنند

تبریز-خبرگزاری مهر:نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي گفت: ساختن حسينيه در كنار مسجد كار شبهه افكني است و هئيات مذهبي بايد در مساجد برنامه هاي خود را اجراكنند كه با اين كار باعث رونق هرچه بيشتر مساجد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح روز چهارشنبه در اولین همایش سخنرانان و مربیان قرآنی هیئات مذهبی تبریز گفت: سال جدید که عجین شده است با شهادت بی بی دو عالم، انشاء الله به برکت حضرت زهرا(س) ، سال غلبه بر استکبار جهانی خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر نقش دعا در هیئت های حسینی ، افزود: همانگونه که لباس انسان را از سرما نگه می دارد، دعا نیز انسان را از بلا حفظ می کند بخصوص دعایی که دسته جمعی قرائت شود.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه سخنان خود با انتقاد از سیاستمداران کشور آذربایجان، اظهار داشت: با اینکه آذربایجان کشوری شیعه نشین است ولی مسئولین دولتی دست نشانده آمریکایی، سیاست ضد شیعه در پیش گرفته اند و خبری از تبلیغ دینی در این کشور نیست.

وی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی روز شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل رسمی اعلام شد و هیئات مذهبی وظیفه دارند برای این روز برنامه های خاصی در نظر بگیرند.

امام جمعه تبریز از سخنرانان و مربیان قرآنی خواست به بیان احکام اهتمام ویژه ای داشته باشند و افزود: احکام روز مره باید گفته شود و بجز احکام باید جلسات تفسیر نیز تشکیل شود.

شبستری ضمن بیان اهمیت جایگاه مساجد گفت: ساختن حسینیه مقدس است ولی ساختن آن در کنار مسجد کار پسندیده ای نیست.

وی با اشاره به جایگاه تبریز به عنوان پایتخت تشیع تصریح کرد: همه هیئات باید مثل بعضی شهرها اجتماع بی نظیری در مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) در تبریز داشته باشند که در شان آن حضرت و نام تبریز باشد.

شبستری حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شورا را مهم برشمرد و گفت: امسال سال تولید ، صرفه جویی و حضور در عرصه سیاسی است و با شرکت در انتخابات نشان خواهیم داد که با آرای خود تیری به قلب آمریکا شلیک خواهیم کرد.

کد خبر 2029901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha