۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶

حجت الاسلام ايزانلو:

انتخابات چهارمين دوره شوراي هيئات مذهبي خراسان شمالي برگزار مي شود

انتخابات چهارمين دوره شوراي هيئات مذهبي خراسان شمالي برگزار مي شود

بجنورد- خبرگزاري مهر: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: چهارمين دوره انتخابات شوراهاي هيئات مذهبي آبان ماه سال جاري در شهرستان هاي مختلف اين استان برگزار مي شود.

حجت الاسلام بابامحمد ايزانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز ثبت نام كانديداهاي چهارمین دوره انتخابات شوراهای هیئات مذهبی خراسان شمالي، افزود: اين انتخابات سوم آبان ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

وي با بيان اين كه ثبت نام از داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای هیأت‌های مذهبی این استان از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا سوم شهریور ادامه دارد، اظهار داشت: داشتن حداقل پنج سال سابقه حضور در هیئت و سه سال مسؤولیت هیئت با تایید شورا، دارا بودن گواهینامه آموزش مسؤولان هیئات مذهبی، حداقل سن 25 سال و حداکثر 60 سال، مدرک تحصیلی فوق دیپلم سکونت در محدوده حوزه انتخابی، تأهل و ... برخي از شرايط ثبت نام داوطلبان عضويت در شوراي هيئات مذهبي استان به شمار مي رود.

به گفته حجت الاسلام ايزانلو علاوه بر اين افراد، روساي هيئات مذهبي كه مجوز هیئت به نام آنها صادر شده است و نيز کارمندان ادارات تبلیغات اسلامی در صورتی سمت اجرایی و نظارتی در انتخابات نداشته باشند؛ می توانند به عنوان داوطلب ثبت نام كنند.

وي اضافه كرد: در حال حاضر آیین نامه انتخابات شورای هیئات مذهبی در خراسان شمالی به ادارات تابعه در شهرستان های مختلف این استان ابلاغ شده و پس از برگزاری انتخابات نيز منتخبين شوراها برای مدت چهارسال مسؤولیت هدایت امور و برنامه ریزی برای انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی هیئات را بر عهده خواهند داشت.

اين مسئول بررسی آسیب ها و انحرافات مراسم مذهبی، برنامه ریزی و اقدام برای ارتقاء سطح اطلاعات دینی اعضای هیئات مذهبی، رصد کردن اولویت های فرهنگی و مشکلات پیش روی هیئات مذهبی، استفاده بهینه از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و اجتماعی با هدف ارتقای امور پشتیبانی و حمایتی از هیئات و ... را برخي از وظايف شوراهاي هيئات مذهبي برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر در شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي هزار و 62 هیئت مذهبی وجود دارد.

کد خبر 2118542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha