۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

"گویدو وستروله":

2013 سال آزمون سخت ارزی برای اروپا است/ هشدار درباره پیروزی اپوزیسیون در آلمان

2013 سال آزمون سخت ارزی برای اروپا است/ هشدار درباره پیروزی اپوزیسیون در آلمان

وزیر خارجه آلمان 2013 را سال آزمون سخت ارزی برای اروپا ارزیابی کرده و درباره پیروزی اپوزیسیون در انتخابات پارلمانی آلمان که برخی کشورهای اروپایی روی آن تاکید دارند هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گویدو وستروله"، وزیر خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، درباره خطر تاکید برخی دولت‎های عضو اروپایی بر پیروزی ائتلاف قرمز-سبز در  انتخابات پارلمانی آلمان (که شامل احزاب اپوزیسیون سوسیال دموکرات و سبزهای پارلمان این کشورمی شود) هشدار داده و تصریح کرد که آنها می خواهند به این ترتیب به سیاست ساخت و ایجاد بدهی سابق برگردند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین سال  2013 را یک آزمون واقعی ارزی برای اروپا ارزیابی کرده و تصریح کرد که نگرانی من این است که برخی افراد آشکارا سعی می کنند ما را به مسیر سابق ایجاد بدهی برگردانند. این یک مسئله اساسی در انتخابات پارلمانی آینده آلمان است.

وی افزود: اپوزیسیون آلمان می خواهند در اروپا ایجاد بدهی را تسهیل کنند و در این راستا در آلمان مالیاتها را افزایش بدهند. به این ترتیب برخی ها در اروپا در کمین پایان سیاست تثبیت بدهی ها نشسته اند و این دقیقا راه نادرستی است.

"وستروله" همچنین درباره بلند شدن فریادهای ضد آلمانی در سطح اروپا هشدار داده و در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که من از همه اروپاییان درخواست می کنم که خطاها و شکست های شخصی خود را با سرزنش هایی که به بروکسل و آلمان وارد می کنند به دست فراموشی نسپارند.

وی همچنین درباره پایان دوران یورو در آلمان هشدار داده و گفت: کسی که می خواهد یورو را کنار بگذارد خیلی بیشتر از تنها یک ارز را از دست می دهد.    

کد خبر 2029953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha