۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸

توضیحات دبیر سازمان لیگ درباره برگزاری فینال جام حذفی

توضیحات دبیر سازمان لیگ درباره برگزاری فینال جام حذفی

علی کاظمی دبیر سازمان لیگ درباره علت برگزاری فینال جام حذفی در تاریخ 14 اردیبهشت و همچنین برنامه دو هفته پایانی لیگ توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاظمی در نشست خبری خود که ظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات نمایندگان ایران در آسیا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سوم و چهارم اردیبهشت برگزار می شود و یک هفته بعد باید همان تیم ها به مصاف حریفانشان در آسیا بروند عملاً تا 14 اردیبهشت زمانی برای برگزاری مسابقات نداریم.

وی افزود: هر کاری می کنیم نمی توانیم نظر همه تیم ها را تامین کنیم چرا که ما از یک طرف دیگر با این محدودیت مواجهیم که مسابقات لیگ باید تا تاریخ 20 اردیبهشت به پایان برسد.

علی کاظمی به راه حل های سازمان لیگ برای حل این مشکل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اولین راه این بود  که فینال جام حذفی بعد از مسابقات انتخابی جام جهانی برگزار کنیم که البته این موضوع به خاطر تداخل با فصل نقل و انتقالات و بلاتکلیفی تیم ها میسر نشد.

دبیر سازمان لیگ همچنین  ادامه داد: در جلسه روز سه شنبه هیات رئیسه سازمان لیگ اعضای حاضر به این جمع بندی رسیدند که فینال جام حذفی هم باید مثل لیگ پیش از 20 اردیبهشت ماه تمام شود. اعضا تاکید داشتند که مسابقات حذفی قبل از هفته آخر لیگ برگزار شود که این مساله باز هم برای ما ایجاد محدودیت کرد.

وی در ادامه به اقدامات سازمان لیگ برای حل این مساله اشاره کرد و گفت: ما روزهای 30 فروردین، 15 اردیبهشت و 20 اردیبهشت را در اختیار داشتیم تا طبق آن برنامه ریزی کنیم

کاظمی خاطرنشان کرد: از روز ششم اردیبهشت نمایندگان ایران در آسیا بازی دارند و خسته هستند . تنها تیمی که مجبور است در سه تاریخ یاد شده مسابقه دهد تیم سپاهان است که باید در برنامه روی این تیم تاکید می شد حالا این که چطور سپاهان باید در روزهای یاد شده بازی بحث بعدی ما می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص برگزاری مسابقات هفته 33 لیگ برتر گفت: ما مجبور شدیم تا در تاریخ 30 فروردین دیدار سپاهان و داماش را در چارچوب هفته سی و سوم برگزار کنیم. خودمان می دانیم مسابقات دو هفته پایانی باید همزمان باشد ولی  به خاطر محدودیت هایمان سایر دیدارهای هفته سی و سوم در تاریخ 15 اردیبهشت برگزار می شود. البته پرسپولیس و ملوان هم باید هفته سی و سوم با هم بازی کنند که دیدار آنها روز سه شنبه 10 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دبیر سازمان لیگ افزود: مسابقات هفته سی و چهارم هم به صورت همزمان جمعه 20 اردیبهشت برگزار می شود به این ترتیب فینال جام حذفی در تاریخ 14 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه صحبت هایش در خصوص محل برگزاری فینال و اختلاف باشگاه پرسپولیس و سپاهان در این خصوص گفت: آیین نامه به صورت آشکارا تاکید می کند که اگر دو تیم از دو شهر مختلف باشند ابتدا باید با همدیگر برای محل برگزار بازی توافق کنند به همین خاطر روز سه شنبه هفته آینده یعنی 27 فروردین از نمایندگان دو باشگاه دعوت می کنیم تا به سازمان لیگ بیایند. هم از پرسپولیس و هم از سپاهان درخواست می کنیم تا بالاترین نماینده خود را به این مراسم بیاورند که دیگر بعداً بهانه ای نباشد.

علی کاظمی در پاسخ به این سوال که اگر دو باشگاه به توافق نرسند چه راهکاری دارید گفت: در این صورت قرعه کشی انجام می شود و بازی در اصفهان یا در تهران برگزار خواهد شد البته این راه حل هم پیش روی باشگاه هاست که شهر دیگری را پیشنهاد کنند و روی آن شهر به توافق برسند.

وی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم حقی از کسی باطل شود، گفت: با این برنامه هم مسابقات جام حذفی قبل از پایان لیگ به اتمام می رسد و هم مشکل استقلال حل می شود و فشاری روی نمایندگان ایران در آسیا نخواهد بود.

دبیر سازمان لیگ همچنین در خصوص اینکه  شهر مشهد برای میزبانی فینال جام حذفی اعلام آمادگی کرده و باشگاه پرسپولیس هم از این پیشنهاد استقبال به عمل آورده است گفت: هنوز هیچ شهری رسماً به ما درخواستی نداده ولی پرسپولیس می تواند در جلسه هفته آینده به ما  این شهر را پیشنهاد بدهد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره انتقادهایی که به فشردگی مسابقات می شود گفت: آن چه که این فشردگی را ایجاد کرد این بود که جام حذفی که باید بخش عمده آن در نیم فصل اول برگزار می شد به نیم فصل دوم موکول شد به همین خاطر بازی ها فشرده تر شد.

کد خبر 2030149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha