۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۱۶

دیده بان حقوق بشر از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه انتقاد کرد

دیده بان حقوق بشر از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه انتقاد کرد

مدیر اجرایی خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در آستانه برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، به انتقاد از آن بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل پایگاه الحوار المتمدن، سازمان دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای به نقل از منابع بحرینی آورده است: رژیم بحرین در آستانه برگزاری مسابقات فرمول یک از نوزده تا 21 آوریل 2013 دست به بازداشت گسترده مخالفان زده است.

این منابع بیان کردند: نظامیان در پوشش غیرنظامی، شبانه و اوایل بامداد به مناطق اطراف محل برگزاری مسابقه یورش برده اند و دهها نفر از جمله رهبران وابسته به مخالفان را بازداشت کردند.

از سوی دیگر ساره لیا ویتسن مدیر اجرایی خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر بیان کرد: اقدامات سرکوبگرانه رژیم، سئوالات زیادی درباره میزان پایبندی رژیم درباره اصلاحات مطرح کرده است و نشان می دهد که رژیم بیش از آنکه به خواسته های مردمی توجهی نشان دهد به دنبال دور کردن فعالان از محل برگزاری مسابقات است.

ویتسن بیان کرد: مقامات بحرینی باید امنیت افراد شرکت کننده در مسابقات جایزه بزرگ را تامین کنند، اما این اقدامات نباید به ضایع کردن حق مسلم مردم در آزادی بیان و برگزاری تجمع منجر شود و نباید از زور به شکل افراطی علیه معترضان استفاده شود.

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان از فعالیتهای مستمر مردمی از 12 تا 20 آوریل همزمان با برگزاری مسابقات فرمول یک در بحرین خبر دادند.


 

 

کد خبر 2030304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha