۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷

تحولات کره؛

نگرانی آمریکا از توانایی موشکی پیونگ یانگ/ گروه 8 در مورد بحران کره رایزنی می کند

نگرانی آمریکا از توانایی موشکی پیونگ یانگ/ گروه 8 در مورد بحران کره رایزنی می کند

هشدار وزیر دفاع آمریکا در مورد عبور کره شمالی از مرز خطر و بحث در مورد بحران کره در نشست امروز گروه 8 در لندن از جمله تحولات شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا در مورد ادامه وضع کنونی در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرد. وی با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا و کره جنوبی توسط کره شمالی گفت این کشور از "مرز خطر" عبور کرده است.

هگل با بیان این سخنان در یک کنفرانس خبری در پنتاگون تاکید کرد چنین رویکردی به بهبود وضعیت کمکی نمی کند. وی در عین حال از توانایی واشنگتن در دفاع از شهروندان و همپیمانانش در برابر این گونه تهدیدها خبر داد.

شبکه بی بی سی نیز گزارش داد بحران شبه جزیره کره محور اصلی رایزنی های وزیران خارجه کشورهای عضو گروه 8 در لندن خواهد بود. بر این اساس، دولت ژاپن به دنبال جلب حمایت گروه 8 در این بحران از جمله محکومیت آزمایش های موشکی اخیر و تهدیدهای کره شمالی علیه همسایگانش است.

روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای آمریکایی اش گفت مسکو و واشنگتن در مورد موضوع کره شمالی اختلاف نظری ندارند. گفتنی است اعمال تحریم های شورای امنیت علیه کره شمالی و تهدیدهای غرب با واکنش متقابل این کشور روبرو شده است. 

کد خبر 2030554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha