۲۳ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۴۷

اظهارات اوباما درباره جنگ در کره/ کره شمالی سکوی پرتاب موشک مستقر کرد

اظهارات اوباما درباره جنگ در کره/ کره شمالی سکوی پرتاب موشک مستقر کرد

اظهارات اوباما درباره جنگ در شبه جزیره کره، آمادگی مسکو برای مذاکره با پیونگ یانگ، استقرار یک سکوی پرتاب موشک در بخش شرقی خاک کره شمالی و ابراز نگرانی پاکستان و ترکیه درباره افزایش تنش ها در منطقه از جمله رویدادهای اخیر مرتبط با درگیریها میان سئول و پیونگ یانگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا  در دیدار با "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایالات متحده در پی جنگ با کره شمالی نیست، اما هر اقدامی را برای دفاع از خود و متحدانش انجام می دهد.

از سوی دیگر "جرج لیتل" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا انتشار گزارشها درباره توانایی موشکی و هسته ای کره شمالی را غیر دقیق خواند.

خبر دیگر اینکه "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با " دیدیر بلخالتر" همتای سوئیسی درباره برگزاری نشست شش جانبه در ژنو استقبال کرد.

خبرگزاری کیودو ژاپن نیز از استقرار  یک سکوی پرتاب موشک در بخش شرقی خاک کره شمالی خبر داد و آن را اقدامی فریبکارانه از سوی پیونگ یانگ خواند.

وزارت امور خارجه کشورهای پاکستان و ترکیه نیز درباره افزایش تنش ها در شبه جزیره کره و بدتر شدن اوضاع کره ابراز نگرانی کرده و بر ایجاد شبه جزیره عاری از سلاح هسته ای تاکید کردند.

شینهوا نیز در سرمقاله ای نوشت: واشنگتن مهره اصلی در حل و فصل اختلافات در شبه جزیره کره و پایان دادن به درگیریها در این منطقه است.

 

کد خبر 2031307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha