۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

اعلام دلایل اتمام لیگ در20 اردیبهشت‌؛

نشست تاج با کی‌روش برای تدوین برنامه‌های لیگ سیزدهم/ لیگ در ماه رمضان برگزار نمی‌شود

نشست تاج با کی‌روش برای تدوین برنامه‌های لیگ سیزدهم/ لیگ در ماه رمضان برگزار نمی‌شود

نايب رئیس دوم فدراسيون فوتبال و سرپرست سازمان ليگ، دلايل اتمام مسابقات دوازدهمین دوره لیگ برتر در روز 20 ارديبهشت را برشمرد و گفت: با توجه به فشار به برخي تيم‌ها، شايد منتقدان هم دلايل اتمام مسابقات را بپذيرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تاج در گفتگو با سایت سازمان لیگ در خصوص دلایل اتمام لیگ در تاریخ 20 اردیبهشت‌‌ماه، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با عنایت به اینكه مدت زمان حدفاصل فصل جاری و فصل آینده می‌بایست حداقل 8 هفته و حداكثر دوازده هفته باشد كه این زمان قبلا به عنوان فرصت زمان مجاز نقل و انتقالات بازیكن پیش از فصل تعیین و به فدراسیون بین‌المللی و كنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده است. قطعا پس از انقضای مدت تعیین شده تیم‌ها مجاز به استخدام بازیكن نخواهند بود.

وی افزود: بازیكنان ملی‌پوش تیم‌ها می‌بایست از 20 اردیبهشت‌ماه در اختیار تیم ملی جهت شركت در مسابقات تیم ملی فوتبال قرار گیرند و همانطور كه می‌دانید مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا از هر نظر برای كشور و فوتبال حائز اهمیت ویژه است. از همه مهم‌تر اینکه از 20 اردیبهشت كشور شاهد رویداد سیاسی مهم خواهد بود كه باید مقدمات آن فراهم شود. بدیهی است در صورت تاخیر، شروع تمرینات و مسابقات تیم ملی که تا 28 خرداد ادامه دارد، ب مشکل مواجه می‌شود. البته تمام تلاش سازمان لیگ این بوده است كه ماه مبارك رمضان در بین مسابقات لیگ قرار گیرد.

سرپرست سازمان لیگ در خصوص چگونگی نقل و انتقالات فصل آتی(93-92) بیان كرد: با عنایت به نقطه‌ نظرات فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا و الزام رعایت مقررات وضعیت بازیكنان از سوی فدراسیون‌های عضو و تاكید و اصرار فدراسیون فوتبال مبنی بر مطابقت مفاد آیین‌نامه با متون بدون تغییر كدهای تعیین شده فیفا، سازمان لیگ اقدام به تشكیل كارگروه تخصصی از كارشناسان کرده است.

وی اضافه کرد: با استفاده از نقطه نظرات باشگاه‌های حاضر در مسابقات و با اعمال نظرات آن‌ها، آیین‌نامه نقل و انتقالات را تدوین کرده است كه در نشست چهارشنبه همین هفته نقطه‌نظرات باشگاه‌ها، اتحادیه و كمیته تدوین و مقررات، بررسی و جمع‌بندی آن را به باشگاه‌ها اعلام خواهیم كرد تا از همه نظرات استفاده كرده باشیم.

تاج با بیان اینکه هركس نقطه نظراتی در این خصوص دارد، اعلام كند، در پایان در رابطه با برنامه‌ریزی مسابقات فصل آینده لیگ و جام حذفی گفت: روز پنجشنبه نشستی با مهدی محمدنبی دبیر كل فدراسیون و سرپرست تیم ملی و همچنین سرمربی تیم ملی خواهیم داشت و در صورت ارائه برنامه تیم ملی از سوی كی‌روش، برنامه فصل آینده را به صورت كامل اعم از لیگ و جام حذفی اعلام خواهیم كرد تا از این رهگذر باشگاه‌ها متضرر نشوند و امكان برنامه‌ریزی برای آینده توسط باشگاه‌ها فراهم شود.
 

کد خبر 2032134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha