۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱

قزوه در آستانه تقدیر در حوزه هنری:

خاطرات 5 سال حضورم در هند را به نمایشگاه کتاب سال بعد می‌رسانم

خاطرات 5 سال حضورم در هند را به نمایشگاه کتاب سال بعد می‌رسانم

علیرضا قزوه با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشتش در حوزه هنری به اصرار رئیس این نهاد فرهنگی بوده است، گفت: خاطرات حضور پنج ساله‌ام در هند را مکتوب کرده‌ و تصمیم دارم آنها را منتشر کنم.

علیرضا قزوه در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشتش در حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: من در حوزه هنری سمتی ندارم و فعالیتم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعریف شده است. قرار هم نیست در حوزه هنری سمتی بگیرم. مراسم بزرگداشت بنده نیز به اصرار شخص آقای مومنی، رئیس محترم حوزه هنری و نیز پیگیری دوستان دفتر شعر برگزار می‌شود که البته اصرار داشتم مراسم ساده‌ای باشد و در آن شعر انقلاب اسلامی محور قرا بگیرد و نه بنده.

وی با بیان اینکه در دوران حضورم در تاجیکستان و هند هم، چنین مراسم‌هایی برگزار شده است، گفت: در زمان حضورم در هند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از فعالیت‌های صوت گرفته ابراز رضایت داشت و حتی از بنده به عنوان رایزن فرهنگی نمونه هم از سوی سفیر ایران و هم از سوی سازمان تقدیر شد.

قزوه ادامه داد: با توجه به حضور دو ساله من در تاجیکستان و حضور پنج ساله‌ام در هند و بنا برعرف دستگاه دیپلماسی کشور باید چند سالی را در ایران بمانم و فعالیت کنم و اگر تصمیم بر این باشد که دوباره به ماموریتی اعزام شوم، باید چند سالی بگذرد.

شاعر مجموعه «صبح بنارس» افزود: خاطرات و یادداشت‌های زیادی از دوران حضورم در هند باقی مانده که نوشته شده است و تنها باید فرصتی دست بدهد تا دستی سر و روی آنها بکشم و فکر می‌کنم در نمایشگاه کتاب سال آینده آن را منتشر کنم.

مراسم بزرگداشت علیرضا قزوه، عصر امروز دوشنبه 26 فروردین و از ساعت 16:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 2032627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha