۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۴۶

بزرگداشت قزوه-1

مومنی: قزوه اهل مسامحه درباره انقلاب اسلامی نیست

مومنی: قزوه اهل مسامحه درباره انقلاب اسلامی نیست

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه علیرضا قزوه نمونه خوبی از هنرمند انقلابی است، گفت: او راجع به هرآنچه به انقلاب اسلامی مرتبط می‌شود مسامحه نمی‌کند و هرجا که لازم باشد سخن به زبان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت علیرضا قزوه عصر امروز دوشنبه 26 فروردین در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در این مراسم با خیر مقدم گویی به علیرضا قزوه به مناسبت بازگشتش به کشور گفت: ایشان در هند نسبت به مسائل داخل فعال‌تر از بسیاری از ما بودند ولی به هر شکل جای خالی او در تمام این سال‌ها برای شعر و ادب انقلاب مشهود بود و این مراسم هم جدای از اینکه خیرمقدمی است برای بازگشتش به کشور، تکریمی است از فعالیت‌هایی که در هند داشته است.

مومنی ادامه داد: البته این روزها جای خالی و توقف فعالیت‌های قزوه در هندوستان برای گسترش ادبیات فارسی در شبه قاره حس می‌شود و امیدوارم به زودی فردی شایسته به جای ایشان این مسئولیت را ادامه دهد.

رئیس حوزه هنری افزود: قرار بود این مراسم نکوداشت آقای قزوه به معنای مترادفش باشد که خود او نپذیرفت و بنده هم با نظر او موافقم. ایشان معتقدند تا زمانی که هنوز از بزرگان پیشکسوت و نسل قبل از ایشان تقدیر مناسبی نشده است، برای متولدین دهه چهل به بعد گرفتن مراسم نکوداشت زود است که البته این نگاه یکی از صفات پسندیده اوست و ناشی از احترام خالصانه‌ای است که به بزرگان دارد.

مومنی ادامه داد: در طول 25 سالی که با ایشان افتخار دوستی دارم و به ویژه در 10 -12 سال اخیر که ارتباط  کاری ما بیشتر بوده، به یاد ندارم که حتی در خلوت نسبت به بزرگان بی‌احترامی کرده باشد. اصولا او اهل بدگویی از کسی نیست. البته منتقد هست اما آنچه را در غیاب کسی درباره‌اش می‌گوید در حضور او هم می‌گوید و حتی در حق کسانی که با او جفا می‌کنند نیز نیکی می‌کند و همین جوانمردی‌هاست که به انسان عزت می‌دهد و سخنش را مقبول و دلپسند خاص و عام می‌کند.

رئیس حوزه هنری افزود: به یاد ندارم قزوه برای شهرت دست وپا زده باشد و حتی اینطور که این روزها رایج شده، نقش اپوزسیون را بازی کند. با این همه بیشتر مردم و علاقه‌مندان به ادبیات معاصر او را می‌شناسند و به جایگاه ممتازش اذعان دارند ولو اینکه با اعتقادات و آرمان‌های او مشکل داشته باشند.

مومنی با اشاره به اینکه قزوه نمونه خوبی از هنرمند انقلابی است، گفت: او راجع به هرآنچه به انقلاب اسلامی مرتبط می‌شود مسامحه نمی‌کند و آنجا که لازم باشد سخن به زبان می‌آورد. او اگر در مسیر انقلاب کژی ببیند فریاد بر می‌آورد ولی مرزها را نیز نگاه می‌دارد و هرگز زبان گویای سخنان دشمنان نمی‌شود.

وی در پایان افزود: وجود قزوه همیشه مایه وحدت و همدلی هنرمندان و شاعران ایران بوده و ان‌شا الله با حضورش در ایران بار دیگر شاهد حلقه‌های انس و محافل صفا و مهربانی میان آنها باشیم.

کد خبر 2033229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha