۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸

فریاد لزوم برگزاری رفراندوم در مادرید طنین انداز شد

فریاد لزوم برگزاری رفراندوم در مادرید طنین انداز شد

همزمان با افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا، رسانه های خبری از تظاهرات هزاران نفر از مردم مادرید در اعتراض به فساد خاندان سلطنتی و لزوم برقراری حکومت جمهوری و کناره گیری خاندان سلطنتی از قدرت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم اسپانیا روز یکشنبه در اعتراض به فساد خاندان سلطنتی به خیابانهای شهر مادرید آمدند و خواستار برقراری حکومت جمهوری و کناره گیری خاندان سلطنتی از قدرت شدند.

معترضین درحالیکه پرچم قرمز، زرد و بنفش را حمل می کردند، شعار می دادند "فردا اسپانیا از سوی جمهوریخواهان اداره می شود"، "هیچ کس پادشاه را انتخاب نکرده است" و "خواهان برگزاری رفراندوم هستیم و این منصفانه ترین روش برای دانستن آنچه که مردم می خواهند، است".

این تظاهرات درحالی برگزار شد که نرخ بیکاری در اسپانیا به 26 درصد رسیده و بر اساس آخرین نظرسنجی ها میزان محبوبیت خاندان سطنتی به کمتر از 54 درصد کاهش یافته است.

این تظاهرات در واکنش به این برگزار شد که کریستینا دختر کوچک پادشاه و "یاکی اوردانگارین" داماد پادشاه اسپانیا (همسرش) در پرونده اختلاس چند میلیون یورویی دولت از طریق موسسه "نوئوس"، دادگاهی شده اند.

افشای این رسوایی مالی همزمان با بحران اقتصادی اسپانیا و افزایش نرخ بیکاری، خاندان سلطنتی را بدنام کرده و باعث افزایش انزجار مردم از عملکرد این خاندان شده است.

اوردانگارین متهم است همراه با شریک تجاری خود از طریق بنیاد نوئوس که خود آن را تأسیس کرده، بخشی از هزینه‌های دریافتی از نهادهای دولتی را به حساب‌های شخصی منتقل کرده است. "کارلوس گارسیا رِوِنگا" منشی و شخص معتمد کریستینا و النا دختران پادشاه نیز در این رسوایی نقش دارد.

کد خبر 2032633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha