۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲

موافق کلیات بودجه/

قانون دارای اشکال بهتر از بی قانونی است/افزایش تورم به خاطر تحریم است

قانون دارای اشکال بهتر از بی قانونی است/افزایش تورم به خاطر تحریم است

نماینده تهران و موافق لایحه بودجه 92 با بیان اینکه قطع وابستگی به نفت، کاهش منابع ارزی پیش بینی شده، افزایش مالیات ها و سود سهام شرکت ها و همچنین توجه به افزایش بودجه استانها از نقاط قوت لایحه بودجه سال 1392 کل کشور است، گفت: برخی در زمان تاخیر ارائه لایحه تذکراتی را می دادند و امروز که لایحه به مجلس آمده کلیات آن را به چالش می کشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی نماینده تهران به عنوان اولین موافق کلیات لایحه بودجه 92 کل کشور اظهار داشت: تحقق شعار سال 92 به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی با تصویب بودجه در شرایط حساس کشور میسر خواهد بود.

وی افزود: تکالیف مندرج در برنامه 5 ساله توسعه که در راستای سند چشم انداز با افق 1404 تدوین شده نیاز به تخصیص اعتبار دارد و سند بودجه باید به گونه ای تدوین شود که راهبردها و ماموریت های دولت برای رسیدن به اهداف به نحو احسن تامین گردد.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس افزود: در بحث قطع وابستگی به نفت شاهد کاهش برآورد فروش نفت هستیم به طوریکه از 2 هزار و 740 میلیون بشکه در سال 91، به هزار و 300 میلیون بشکه در سال 92 رسیدیم و شاهد کاهش 50 درصدی وابستگی فروش نفت هستیم.

هاشمی گفت: در خصوص منابع ارزی پیش بینی شده نیز در لایحه 92 نسبت به عملکرد سال 91، 24 درصد کاهش را شاهدیم. همچنین در خصوص مالیات نیز در لایحه بودجه 92، نسبت به 91 شاهد رشد 17 درصد و در بحث مالیات بر ارزش افزوده شاهد رشد 16 درصدی هستیم.

نماینده تهران افزود: در لایحه 92، سود سهام شرکت های دولتی نسبت به سال گذشته از 40 به 50 درصد رشد مناسبی داشته ایم.

وی گفت: در این لایحه مبلغ 600 میلیارد تومان به عنوان حق انتفاع از معادن برای اولین بار لحاظ شده است.

هاشمی همچنین افزایش بودجه های استانی را یکی دیگر از نقاط قوت لایحه بودجه 92 دانست.

وی گفت: آیا اجرای سیاست های اصل 44 با پیش بینی واگذاری شرکت های خصوصی، انتشار اوراق مشارکت برای هدایت جریان پولی کشور و مدیریت نقدینگی، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و کمک مستقیم به اقشار کم درآمد توجه و توسعه بخش های کشاورزی، تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در عرصه های اجتماعی و کوچک سازی دولت اشتباه است. این موارد تنها در صورت تصویب لایحه بودجه محقق می شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی دوستان منتقد لایحه ایراداتی نسبت به افزایش تورم دارند که اساس آن درست است اما همه می دانیم که این افزایش تورم به خاطر تحریم هاست و نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. نباید کاری کرد که کشور از بودجه یکساله محروم شود.

وی گفت: وقتی رئیس جمهور لایحه را با تاخیر به مجلس آورد تعدادی از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و حال که لایحه به مجلس آمده است کلیات آن را به چالش می کشند .

هاشمی گفت: وجود قانونی که دارای اشکال باشد بهتر از بی قانونی است.

کد خبر 2033406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha