۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸

محمدی در گفتگو با مهر:

17 گونه جدید پرندگان در کشور شناسایی شد

17 گونه جدید پرندگان در کشور شناسایی شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر زیستگاهها و حیات وحش سازمان محیط زیست از شناسایی 17 گونه جدید پرندگان در کشور خبر داد.

حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای انجام شده در زمینه شمارش گونه های جانوری اظهار داشت: حدود دو سال پیش فهرست مهره داران کشورمان کمتر بود که در این راستا با مراکز علمی و دانشگاهی برای تهیه اطلس وارد مذاکره شدیم.

وی ادامه داد: در این راستا با تلاشهای انجام شده تعداد پرندگان شناسایی شده از 517 گونه به 534 گونه افزایش پیدا کرد و 17 گونه جدید شناسایی شد.

مدیرکل دفتر زیستگاهها و حیات وحش سازمان محیط زیست همچنین به فعالیتهای انجام شده در حوزه پستانداران اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا پنج گونه پستانداران جدید که عمدتا از خانواده خفاشها و جوندگان بودند به لیست پستانداران ایران اضافه شدند.

محمدی همچنین با بیان اینکه کار در رابطه با شناسایی گونه های خزنده دشوار است، افزود: با توجه به فعالیتهای انجام شده پیش بینی می شود بر تعداد خزندگان ایران نیز افزوده شود.

وی یادآور شد: همچنین برای شناسایی گونه های جدید در آهوان و خرگوشهای ایران با دو سه دانشگاه بین المللی رایزنی هایی را انجام داده ایم.

کد خبر 2033464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha