۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹

موافق کلیات لایحه بودجه 92 در صحن علنی:

وابستگی لایحه بودجه 92 به نفت نصف شده است/ از مخالفان تعجب می‌کنم

وابستگی لایحه بودجه 92 به نفت نصف شده است/ از مخالفان تعجب می‌کنم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مخالفت با رد کلیات لایحه بودجه 92 گفت: در لایحه وابستگی بودجه به نفت به نصف کاهش یافته و دولت با پرداخت یارانه های نقدی بیشترین کمک را به اقشار کم درآمد کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در ادامه جلسه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق از دلایل رد کلیات لایه بودجه در صحن علنی مجلس ابوالقاسم خسروی در مخالفت با رد کلیات این لایحه در صحن  علنی مجلس گفت: بودجه سالانه کشور بر اساس قانون از طرف دولت تهیه و به مجلس ارایه می شود و براساس آیین نامه نیز کمیسیون تلفیق موظف است ظرف 15 روز ضمن بررسی گزارش کمیسیون های تخصصی کلیات لایحه  بودجه را نیز بررسی کند اما گویا قانون در این خصوص شفافیت کافی را ندارد که ریاست مجلس نیز در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان به طور ضمنی بر عدم شفافیت قانون در این خصوص تاکید کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چه مانعی بر سر اصلاح لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق  وجود داشت که اعضای این کمیسیون حاضر شدند وقت صحن علنی مجلس را بگیرند؟ بر لزوم تصویب کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس تاکید کرد.

وی ادامه داد: نظرات نمایندگان در خصوص تدوین لایحه بودجه باید در مراحل بررسی این لایحه در دولت ارایه شود.

خسروی با تاکید بر اینکه صادرات نفت در لایحه بودجه 92 به نصف کاهش یافته تاکید کرد: این امر نمایانگر کاهش وابستگی بودجه به نفت است اما برخی نمایندگان در کمال تعجب حرف از افزایش وابستگی لایحه بودجه به نفت می زنند.

وی ادامه داد: دولت همچنین پرداخت دیون و احیای صنایع معدنی را نیز در لایحه بودجه 92 در دستور  کار خود قرار داده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی  ارایه یارانه نقدی از سوی دولت به اقشار کم درآمد را مهمترین کمک دولت به محرومان خواند و گفت: دولت برای کمک به اقشار کم درآمد، یارانه نقدی پرداخت می کند که این یارانه ها نقش اصلی را در تامین هزینه های خانواده های کم درآمد دارد اما برخی نمایندگان از عدم کمک دولت به محرومان در لایحه بودجه صحبت کردند.

وی در پایان با تاکید ببر لزوم تصویب کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس گفت:  ما نمی توانیم به صرف وجود اشکالاتی در لایحه بودجه، کشور را برای ماه ها بدون بودجه رها کنیم.

بررسی علل رد کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس ادامه دارد.

کد خبر 2033489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha