۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۳۳

عضو هیات رئیسه مجلس:

رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس بی معناست

رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس بی معناست

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق و مجلس اختیار تغییر صفر تا صد لایحه بودجه را دارند رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس بی معناست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در ادامه جلسه بررسی دلایل رد کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، عبدالرضا مصری در مخالفت با رد کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس گفت: ما قسم خوردیم که نگهبان دستاوردهای انقلاب باشیم. بنابراین موافقت و مخالفت ما با هر برنامه ای باید بر اساس این سوگند باشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه دولت نظرات خود را در قالب لایحه بودجه تقدیم مجلس کرده است، گفت: اختیار تغییر صفر تا صد این لایحه بر عهده مجلس است و دست مجلس در این زمینه بسته نیست. لذا زمانی که مجلس اختیار هرگونه تغییر لایحه را دارد رد آن در صحن علنی مجلس بی معناست.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تصویب کلیات لایحه بودجه این لایحه به کمیسیون تلفیق بر می گردد، گفت: کمیسیون تلفیق بر اساس آیین نامه، 15 روز فرصت دارد تا بر اساس نظرات کارشناسی به لایحه بودجه رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: در صورتیکه کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس رد شود و به دولت بازگردد قطعا دولت تغییری در آن نمی دهد زیرا نظارت خود را در لایحه تقدیمی به مجلس ارائه کرده بنابراین این کار وقت تلف کردن است.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی در ارائه قانون بودجه تاخیر صورت گرفته است از نمایندگان خواست با تصویب کلیات این لایحه به کمیسیون تلفیق فرصت دهند تا اصلاح دقیق لایحه بودجه را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 2033655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha