۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

موافق رد لایحه بودجه:

یارانه های نقدی کفاف افزایش هزینه های روستائیان را نمی دهد

یارانه های نقدی کفاف افزایش هزینه های روستائیان را نمی دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که روستائیان نیز از گرانی ها و افزایش نرخ تورم رنج می برند گفت: یارانه های نقدی کفاف هزینه های روستائیان را نیز نمی دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر،  در ادامه بررسی دلایل رد لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس، محمود نگهبان سلامی در موافقت با رد این لایحه در صحن علنی مجلس از تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی گلایه کرد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  سال گذشته از 144 هزار میلیارد تومان پیش بینی منابع بودجه 90 هزار  میلیارد آن محقق شد گفت: امسال نیز دولت رقم 166 هزار میلیارد تومانی را برای منابع لایحه بودجه پیش بینی کرده است در حالی که این پیش بینی غیرواقعی و غیر قابل تحقق است.

وی همچنین با انتقاد از تلاش دولت برای اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 92 گفت: با اجرای کامل این قانون قیمت حامل های انرژی 4 برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه روستائیان نیز از گرانی ها رنج می برند و یارانه های نقدی جوابگوی هزینه های آنان نیست، گفت: افزایش افسارگسیخته نرخ تورم به 34 درصد مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه روستائیان به وجود آورده است.

نگهبان سلامی ادامه داد: عدم تعیین دقیق سقف منابع  و مصارف بودجه موجب غیرشفاف بودن این لایحه و غیرقابل کنترل شدن هزینه ها گشته است.

وی در پایان لایحه بوجه 92 را غیرعملیاتی خواند و گفت: تشکیل کارگروهی برای تعیین نرخ ارز که در لایحه بودجه پیش بینی شده باعث می شود بانک مرکزی استقلال خود را از دست داده و اطمینان بازار ارز از بین برود و در نتیجه سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد بازار نشوند.

بررسی علل رد کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس ادامه دارد.

کد خبر 2033493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha