۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۵۶

هزینه486 میلیارد تومان در بازسازی آذربایجان/2 هزار واحد در بوشهر تخریب شد

هزینه486 میلیارد تومان در بازسازی آذربایجان/2 هزار واحد در بوشهر تخریب شد

مدیرکل امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه برای بازسازی آذربایجان 486 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان تا تیرماه امسال به پایان می‌رسد و بازسازی در بوشهر هم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله مهدیان امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در مورد ارایه کل تسهیلات به زلزله زدگان آذربایجان اظهارداشت: تاکنون 240 میلیارد تومان تسهیلات بازسازی مسکن روستایی، 50 میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی دولت، 50 میلیارد تومان بابت تامین زیرساخت ها و مدارس و مساجد، 50 میلیارد تومان برای اسکان موقت، 36 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای فضای دامی و 60 میلیارد تومان وام برای ساخت فضای دامی در این منطقه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته چند زلزله و حوادث طبیعی در روستاهای کشور رخ داد، گفت: مهمترین زلزله در آذربایجان اتفاق افتاد که حدود 20 هزار واحد مسکونی روستایی تخریب شد و همچنین همین تعداد مسکن شهری هم تحت تاثیر زلزله آسیب دید که بخش عمده ای از آن نیاز به تعمیر داشت.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه در شهرها 5 هزار واحد احداثی و مابقی تعمیراتی بودند، اظهار داشت: از شروع عملیات بازسازی تنها 3 ماه فرصت داشتیم تا قبل از فصل سرما واحدها تکمیل شود به همین منظور تا اواخر آذرماه 10 هزار واحد ساختمان کامل شد و سقف زنی بیش از 12 هزار و 695 واحد به اتمام رسید.

مهدیان تصریح کرد: حدود 11 هزار و 800 واحد هم در مرحله شیب بندی و عایق بندی هستند و براساس برنامه ریزی انجام شده مابقی واحدها هم تا پایان تیرماه امسال به پایان می رسند.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی آذربایجان یکی از نمونه های موفق بازسازی به شمار می رود، بیان کرد: بیش از 18 هزار واحد با بانک ها عقد قراداد کرده اند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه پنجم همه روستاها بازسازی می شوند، اظهار داشت: یک میلیون و 550 هزار واحد در روستاها مسکن ساخته می شود.

مهدیان در خصوص زلزله بوشهر، بیان کرد: در شهرستان دشتی 28 روستا و 2 شهر وجود دارد که در شهر شمبه 700 خانوار سکونت دارند و در شهر کاکی 600 خانه خسارت دیده است که در مجموع 6850 خانوار در این منطقه ساکن هستند که 3 هزار و 194 واحد خسارت صفر تا 100 درصد داشته است.

وی با بیان اینکه 2 هزار واحد تخریب 100 درصد شده است، گفت: کار بازسازی در این منطقه شروع شده است که به هر کدام از این واحدها 15 میلیون تومان تسهیلات بازسازی و 2 میلیون تومان وام بلاعوض اختصاص می یابد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: در این منطقه شن و ماسه وجود دارد و مشکل زیادی برای تامین مصالح ساختمانی نداریم ضمن آنکه مردم هم وارد کار شده اند و در امر بازسازی فعالیت می کنند.

مهدیان با بیان اینکه در سال گذشته 86 هزار و 920 واحد در روستاها بر اثر حوادث طبیعی آسیب دیدند، گفت: تاکنون 28 هزار واحد به پایان رسیده و 18 هزار و 900 واحد در دست ساخت قرار دارد.

وی با اشاره به زلزله خراسان جنوبی در سال گذشته، افزود: زلزله ای در منطقه زهان قائن اتفاق افتاد که حدود 2 هزار واحد در این منطقه خسارت دید که بازسازی 500 واحد آن شروع شده است.

کد خبر 2033600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha