۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

بیگلری در مخالفت با کلیات لایحه بودجه:

انتقاد از نرخ پایین خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه 92

انتقاد از نرخ پایین خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه 92

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از نرخ پایین خرید تضمینی محصولات کشاورزی به ویژه گندم در لایحه بودجه 92، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جلسه بررسی علل رد کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، محسن بیگلری در موافقت با رد کلیات این لایحه در صحن علنی مجلس، گفت: هزینه های جاری پیش بینی شده در لایحه بودجه 92، رشد زیادی داشته و در مقابل بودجه های عمرانی کاهش یافته است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت مصارف و منابع غیر شفاف است و پرداخت نقدی یارانه ها هیچ کمکی به اقشار آسیب پذیر نمی کند.

وی افزایش وابستگی بودجه به نفت را یکی از علل رد این لایحه در کمیسیون تلفیق خواند و گفت: با توجه به تحریم ها درآمدهای نفتی قابل تحقق نیست اما در لایحه بودجه وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است.

این نماینده مجلس گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت باید قانون بودجه را بر اساس قوانین بالادستی تنظیم کند، اما در لایحه بودجه 92، این امر مهم مورد توجه قرار نگرفته است.

وی عدم افزایش شمول بیمه به اقشار آسیب پذیر، عدم توجه به بخش کشاورزی را از مهمترین دلایل رد لایحه بودجه خواند و گفت: طرح های نیمه تمام کشاورزی نیازمند بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار است که در لایحه بودجه مورد غفلت قرار گرفته است.

بیگلری با انتقاد از نرخ پایین خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه 92، گفت: بر اساس این لایحه حقوق کارمندان باید 25 درصد افزایش یابد در حالیکه نرخ تورم 30 درصد است.

وی در پایان گفت: در لایحه بودجه نسبت به اعتبارات عمرانی، تولید، صنعت و کشاورزی بی توجهی صورت گرفته که موجب افزایش فشار بر اقشار ضعیف جامعه خواهد بود.

کد خبر 2033663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha