۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

گزارش مهر از مناطق زلزله‌زده/

تلاش برای افزایش روحیه کودکان زلزله زده/ دشتی همچنان می‌لرزد

تلاش برای افزایش روحیه کودکان زلزله زده/ دشتی همچنان می‌لرزد

بوشهر - خبرگزاری مهر: سازمان‌های و نهادهای مختلفی برای ایجاد روحیه در بین کودکان مناطق زلزله زده وارد عمل شده‌اند و برنامه‌های مختلفی در دست اجرا دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کودکان از جمله گروه‌هایی هستند که در زمان بروز حادثه با مشکلات روحی فراوانی روبرو می‌شوند و به همن دلیل تلاش برای بازگرداندن روحیه در بین کودکان یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در مناطق حادثه‌دیده به ان توجه شود.

حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای کمک به کودکان اظهار داشت: تلاش برای ارتقای سطح بهداشت روانی و همچنین کاهش مشکلات و آلام کودکان را به طور جد پیگیری می‌کنیم و برنامه‌های مختلفی در این زمینه اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌‌های ویژه کودکان مناطق زلزله زده یکی از برنامه‌های مهمی است که با حضور هنرمندان برجسته دراین منطقه برگزار خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها روز جمعه از ساعت شش بعدازظهر در شهر "شنبه" برگزار می‌شود و برنامه دیگری نیز در همین راستا از ساعت شش بعدازظهر روز شنبه هفته آینده در روستای "درویشی" برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: کودکان از جمله گروه‌هایی هستند که در هنگام حادثه به‌ویژه بلایای طبیعی در معرض انواع خطر و مشکلات روحی و روانی قرار می‌گیرند و نیاز به توجه و رسیدگی بیشتر و گسترده‌تری دارند.

عزیزنژاد همچنین از اعزام تیم‌های روانشناسی و مددکاری به مناطق زلزله‌زده، راه‌اندازی چادرهای ویژه کودکان و نوجوان و تامین موارد مورد نیاز کودکان و نوجوان و مددجویان تحت حمایت به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد.

اهالی "درویشی" خواستار بازسازی منازل خود توسط وزارت نفت شدند

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به عنوان نماینده وزارت نفت به منظور کمک به مناطق زلزله زده وارد عمل شد و با توجه به تقسیم وظایف و فعالیت‌ها در این منطقه، کار آواربرداری در روستای درویشی بر عهده این سازمان قرار گرفت.

در حالی که عملیات آواربرداری در این منطقه به پایان رسیده بود و ماشین‌آلات این سازمان قصد ترک این روستا داشتند، مردم روستا ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان منطقه ویژه، خواستار اجرای بازسازی منازل خود توسط این سازمان شدند.

صبح امروز نیز احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه زلزله‌زده حضور یافت و با حضور در بین مردم روستای درویشی ضمن دیدار با مردم زلزله زده این روستا، در نشست کمیته بحران منطقه ویژه پارس حضور یافت و برای مشارکت صنعت نفت در عملیات بازسازی این روستا به بحث و بررسی پرداختند.

معاون وزیر نفت پس از آنکه در جریان عملیات‌های امداد و نجات، آواربرداری و خاکبرداری از مناطق زلزله قرار گرفت، خدمات ارائه شده از سوی صنعت نفت و منطقه ویژه پارس در این منطقه را بسیار مناسب برشمرد.

مسعود نصوری مدیرعامل سازمان منطقه ویژه با اشاره به نتایج این نشست اعلام کرد: مهمترین تصمیم اتخاذ شده در این نشست اعلام آمادگی صنعت نفت برای همراهی با دستگاه‌های اجرایی استان و مشارکت در ساخت و احداث مدارس، خانه‌های بهداشت و مساجد بود.

نصب سرویس‌های بهداشتی و حمام در مناطق زلزله‌زده

طی روزهای گذشته یکی از مهمترین نیازهای مناطق زلزله زده و کمپ‌های اسکان زلزله زدگان، کمبود سرویس‌های بهداشتی و حمام بود که این کار با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در حال انجام است.

سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارد که عملیات اجرایی آن از صبح امروز آغاز شد و هم‌اکنون در دست اجرا است و با نصب در محل‌های تعیین شده تا فردا به پایان خواهد رسید.

استقرار ماشین‌های حمل زباله و دفن زباله‌ها در مکان‌های تعیین شده، ایجاد آزمایشگاه بررسی بیماری‌های گوناگون، نصب 10 برج نور در نقاط مختلف زلزله زده و تلاش برای بازسازی اماکن عمومی در نقاط زلزله زده از دیگر اقدامات در این منطقه است.

توزیع امکانات و نیازمندی‌های مورد نیاز مناطق زلزله‌زده نیز همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام استاندار بوشهر تاکنون هفت هزار تخته چادر گروهی، 16 هزار تخته پتو و بیش از 40 هزار مترمربع موکت و زیرانداز توزیع شده است.

اقدامات اولیه برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق اولیه نیز همچنان در دست انجام است.

وقوع شش زمین لرزه در استان بوشهر/ کاکی 4 بار لرزید

زمین لرزه‌ها همچنان در استان بوشهر ادامه دارد و شش زمین لرزه نیز از بامداد امروز تاکنون به وقوع پیوسته است که چهار زمین لرزه در شهرستان دشتی روی داده است.

چهار زمین لرزه شهرستان دشتی دارای قدرت 3.8 - 3.2 - 3.1 و 3.0 درجه در مقیاس ریشتر بوده است.

همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 2.7ریشتر آبدان شهرستان دیر و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر بوشکان شهرستان دشتستان را لرزاندند.

کد خبر 2033799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha