۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۰۹

رشید:

اجرای طرح های توسعه ای در روستاها مورد توجه مسئولان باشد

اجرای طرح های توسعه ای در روستاها  مورد توجه مسئولان باشد

بیرجند - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان جنوبی بر اجرای طرح های توسعه ای برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قهرمان رشید ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح هادی روستای خراشاد در جمع مردم این روستا اظهارکرد: توسعه و آبادانی روستاها سیاست اصلی جمهوری اسلامی و دولت است.

 وی با بیان اینکه یک سری طرح های اساسی و متناسب با اقلیم  روستاها باید در روستاهای استان  طراحی شود، عنوان کرد: مسئولان و مدیران نیز باید در اجرای این طرح مردم را یاری کنند تا زمینه مهاجرت مردم از شهر به روستا فراهم شود.

 وی با بیان اینکه در روستای خراشاد هم اکنون 100 خانوار ساکن است، گفت: این روستا ظرفیت پذیرش 500 خانوار را دارد و باید زمینه بازگشت روستائیان فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستا به شهر باید در تمامی زمینه های بهداشتی، درمان، آموزش، فرهنگی، کشاورزی، تولید، صنایع دستی، تولیدی و تبدیلی و غذایی خدمات به روستاها ارائه شود.

 وی با بیان اینکه اقدامات دولت نهم و دهم در خراسان جنوبی چشمگیر بوده  و نشان از توجه به مناطق محروم دارد، گفت: در دولت های آینده بادی روند خدمت رسانی به روستاها ادامه یابد چرا که یک مبنای درست و اساسی است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام "حماسه سیاسی  وحماسه اقتصادی" عنوان کرد: برای تحقق حماسه اقتصادی باید توجه به طرف توده های مردم بویژه محرومین سوق داده شود.

رشید ادامه داد: در راستای حماسه سیاسی مردم ایران اسلامی ندای رهبری را لبیک خواهند گفت و خالق حماسه ای بزرگ در 24 خرداد ماه امسال خواهند بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: انتخابات در ایران سالم ترین و آزاد ترین انتخابات در جهان است.

کد خبر 2034060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha