۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۲۹

خلخالی:

145 نفر در استان سمنان داوطلب حضور در انتخابات شوراها شدند

145 نفر در استان سمنان داوطلب حضور در انتخابات شوراها شدند

سمنان- خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: شمار داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تا پایان مهلت روز دوم ثبت نام به 145 نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خلخالی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداری سمنان با اشاره به ثبت نام 145 نفر کاندیدا برای حضور در چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان اظهار داشت: در دومین روز از آغاز ثبت نام نامزدهای این دوره از انتخابات، 83 نفر داوطلب شوراهای شهر و روستا با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری های استان سمنان نام نویسی کردند.

وی گفت: از این تعداد 15 نفر زن و بقیه از آقایان هستند و 19 نفر از نامزدها برای شوراهای اسلامی شهرها و بقیه برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان یادآور شد: در مجموع و در دو روز نام نویسی 30 تن از داوطلبان برای شوراهای اسلامی شهرها و 115 نفر برای روستاها ثبت نام شده اند.

خلخالی مدت ثبت نام را یک هفته و تا اول اردیبهشت سالجاری بیان کرد و گفت: داشتن حداقل 25 سال، تابعیت جمهوری اسلامی، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، وفاداری به قانون اساسی، سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 خانوار، دیپلم برای روستاهای بالای 200 خانوار، فوق دیپلم برای شهرهای تا 20 هزار نفر و لیسانس برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از شرایط نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان در خاتمه با اشاره به اینکه 777 شعبه اخذ رأی در انتخابات خواهیم داشت گفت: از این تعداد، 700 شعبه اخذ رأی به صورت ثابت و 77 شعبه سیار است.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و چهارم خرداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

کد خبر 2034110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha