۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷

اخبار کوتاه نمایشگاه كتاب 26/

پایان جانمایی و غرفه‌بندی بخش «كودك و نوجوان»

پایان جانمایی و غرفه‌بندی بخش «كودك و نوجوان»

مسئول كمیته پشتیبانی و تداركات بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، از اتمام چادركشی بخش‌های آموزشی، كودك و نوجوان و آمادسازی نهایی بخش گمرك برای دریافت كتاب‌های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، كاووس باریكانی با اشاره به پایان مراحل آماده‌سازی شبستان مصلی اظهار كرد: محل استقرار كمیته اجرایی نمایشگاه كتاب و همچنین جانمایی تشكل‌ها، با توجه به تغییر مكان بخش بین‌الملل و دانشگاهی تكمیل و آماده تحویل شده است.

وی ادامه داد: بخش بین‌الملل برای نخستین بار، به ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی منتقل شده و بخش دانشگاهی نیز در مكان سابق بخش بین‌الملل و در مسیر حركت به سوی شبستان مستقر خواهد شد.

مسئول كمیته پشتیبانی و تداركات بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران افزود: آماده‌سازی بخش گمرك نمایشگاه كتاب، برای تحویل كتاب‌های خارجی به پایان رسیده است. همچنین چادركشی غرفه‌های آموزشی و كودك و نوجوان، امروز به اتمام رسیده و اكنون، آماده تحویل به ناشران است.

باریكانی خاطرنشان كرد: مراحل اتصال برق و مخابرات نمایشگاه كتاب هم به ترتیب 80 و 50 درصد پیشرفت داشته است.

كتاب‌های بررسی شده ناشران داخلی، با هیچ مشكلی مواجه نبوده‌اند

مجید حمیدزاده، رئیس كمیته نظارت محتوایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، از پایان بررسی آثار ناشران متقاضی شركت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: فعالیت این كمیته، همچنان در طول ایام برپایی نمایشگاه كتاب ادامه خواهد داشت.

حمیدزاده با اعلام این خبر اظهار كرد: تا امروز، هیچ یك از آثار بررسی شده از ناشران داخلی، با مشكل مواجه نبوده است.

وی درباره وضعیت نظارت محتوایی بر كتاب‌های خارجی نیز افزود: عناوین آثار بررسی شده در بخش ناشران بین‌الملل، تفاوت چندانی با دوره قبل نداشت و از این جهت، از نظر محتوایی نیز تایید شده‌اند.
رئیس كمیته نظارت محتوایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در ادامه خاطرنشان كرد: فعالیت كمیته نظارت محتوایی، در طول ایام برپایی نمایشگاه كتاب نیز ادامه خواهد داشت.

حمیدزاده در پایان یادآور شد: كتاب‌هایی که برخلاف چارچوب تمامیت ارضی کشور یا زمینه‌ساز ایجاد اختلافات قومی و هرج و مرج در کشور باشند، در بیست‌ وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه نمی شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه سال 1392 در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2034429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha