۲۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

گزارش خبری/

اتاق بازرگانی خرم آباد به دنبال توسعه تجارت خارجی/ "کردستان عراق" مقصد بعدی

اتاق بازرگانی خرم آباد به دنبال توسعه تجارت خارجی/ "کردستان عراق" مقصد بعدی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: اتاق بازرگانی خرم آباد که طی سال گذشته در راستای توسعه روابط تجاری با کشورهای مختلف گام های موثری را برداشت امسال نیز برنامه های جدی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، اتاق بازرگانی به عنوان تشکلی خصوصی وظیفه دارد ضمن ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانی، صاحبان صنایع و معادن و کشاورزی در راستای شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج کشور تلاش کند.

از سوی دیگر اتاق بازرگانی به عنوان کانون اجتماع فعالان اقتصادی یکی از اثرگذار ترین مراجعی است که می تواند نقش بسزایی در فراهم آمدن مقدمات و ملزومات "حماسه اقتصادی" ایفا کند و به نوعی با تحت پوشش داشتن طیف تولید کنندگان و صادره کنندگان در این مسیر پیشقدم باشد.

در این راستا اتاق بازرگانی خرم آباد طی سال گذشته فعالیت های موثری در راستای تحقق شعار سال در زمینه "حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی" را انجام و همچنین در مسیر توسعه تجارت خارجی استان به پیش رفت.

در طول فعالیت تیم جدید مدیریتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد تاکنون قراردادهای تجاری خوبی با کشورهایی چون بلغارستان، داغستان، چین، عراق و ... بسته شده که مطابق برنامه ریزی صورت گرفته امسال نیز فعالیتهای جدی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

این در حالیست که توجه به صادرات یکی از مولفه های اساسی در توسعه اقتصادی اجتماعی به شمار می رود و تقویت صادرات و مثبت شدن تراز بازرگانی در مقابل کالاهای وارداتی از اهمیت زیادی در مناسبات تجاری و سیاستهای توسعه برخوردار است.

در دنیای امروز صادرات موتور توسعه اقتصادی کشورها محسوب می شود و هرچه اقتصاد کشوری پیشرفته تر، قدرت بهره وری آن بالاتر و توانمندی رقابت آن در عرصه بین المللی بیشتر باشد سهم بیشتری از تجارت جهانی را به خود اختصاص خواهد داد.

از سوی دیگر صادرات در استانهای کمتر توسعه یافته ای مانند لرستان با قابلیتهای منحصر به فرد در بخش آب، خاک، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و ... می تواند سکوی پرشی برای توسعه، اشتغال و کارآفرینی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این رابطه به مهر گفت: طی سالجاری نیز برنامه های متعددی برای توسعه تجارت خارجی در دستور کار اتاق بازرگانی و کمیسیونهای تخصصی قرار گرفته است.

حسین سلاح ورزی با اشاره به برداشتن اولین گام در این زمینه طی اردیبهشت ماه امسال گفت: 30 ارديبهشت تا سوم خردادماه سالجاری هیئتی تجاری – بازاریابی به عراق می‌رود تا راه‌های همکاری‌های دوجانبه‌ اقتصادی میان تجار، بازرگانان و صنعتگران لرستان و اقليم كردستان عراق را بررسی کند.

وی تصریح کرد: این برنامه نیز به دنبال استمرار برنامه های اتاق بازرگانی خرم آباد به منظور ایجاد کانال‌های ارتباطی میان فعالان بخش خصوصی لرستان و سایر کشورهای جهان برنامه ریزی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه امسال نیز در این راستا برنامه‌هایی را برای اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری - بازرگانی پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: سفر هیئت تجاری-بازرگانی اتاق خرم‌آباد به عراق اولین برنامه در این راستا در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این هیئت با هدف آشنایی هر چه بیشتر تجار استان با بازار عراق، تبادل اطلاعات در زمینه های اقتصادی، معرفی مزیتهای استان لرستان و دعوت به سرمایه گذاری های مشترک به این کشور اعزام می شود.

سلاح ورزی توسعه‌ مناسبات بین‌المللی را از جمله‌ راهکارهای بهبود وضعیت تجار و صنعتگران لرستان عنوان کرد و افزود: معرفی توانمندی‌های لرستان به فعالان اقتصادی سایر نقاط دنیا و در مقابل امکان ارتباط دوسویه به منظور استفاده از امکاناتی که در سایر نقاط جهان وجود دارد، هدف بزرگی است که می‌تواند در قالب توافق‌نامه‌های همکاری متقابل به دست بیاید. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: علی‌رغم شرایط دشواری که به هر حال امروز در حوزه‌ اقتصاد با آن روبرو هستیم ضرورت دارد همه‌ تلاش‌مان را برای بهبود شرایط و خروج از این وضعیت به کار گیریم تا با تحقق منویات رهبری در این زمینه شاهد شکل گیری "حماسه اقتصادی" باشیم.

کد خبر 2034669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha