۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۲۸

مهر گزارش می دهد؛

تحرکات لرستان برای توسعه روابط تجاری/ تایلند کانون جدید رایزنی ها

تحرکات لرستان برای توسعه روابط تجاری/ تایلند کانون جدید رایزنی ها

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در راستای توسعه روابط تجاری لرستان با کشورهای مختلف دنیا سفیر تایلند و وابسته اقتصادی این کشور چند روزی مهمان مردم لرستان خواهند بود تا رایزنیهایی با محوریت توسعه روابط در ابعاد مختلف صورت گیرد.

حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای حمایت و تقویت بخش تولید استان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی از سوی اتاق بازرگانی خرم آباد در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: در این راستا از ابتدای سالجاری موضوع توسعه صادرات غیرنفتی استان و توسعه تجارت خارجی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به اعزام هیئتهای اقتصادی لرستان با یک برنامه ریزی مدون به کشورهای هدف سرمایه گذاری بیان داشت: در این راستا از امروز شاهد حضور سفیر کشور تایلند و همچنین وابسته اقتصادی این کشور در استان لرستان خواهیم بود.

سلاح ورزی ادامه داد: سفید تایلند علاوه بر دیدار با استاندار لرستان و فعالان اقتصادی استان از برخی واحدهای تولیدی فعال استان در خرم آباد و بروجرد بازدید واهد کرد و در جریان توانمندیها و ظرفیتهای استان قرار خواهد گرفت.

هیئت تجاری افغانستان راهی لرستان می شوند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد همچنین از حضور سفیر کشور افغانستان و مجموعه اقتصادی سفارت این کشور در لرستان خبر داد و گفت: این هیئت اقتصادی نیز طی ماه آینده به استان لرستان سفر می کنند.

سلاحورزی با بیان اینکه این سفرها در راستای معرفی ظرفیتهای و پتانسیلهای بخش تولید لرستان خواهد بود افزود: هدف ما در این زمینه علاوه بر معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای بخش تولید لرستان به دنبال راضی کردن این کشورها به خصوص تایلند برای حضور سرمایه گذارانشان در استان هستیم.

اعزام هیئت تجاری لرستان به عراق

وی همچنین از اعزام هیئتهای اقتصادی لرستان به کشور عراق خبر داد و گفت: در این راستا دو هیئت تجاری 30 نفره لرستان به اقلیم کردستان عراق اعزام خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد تصریح کرد: این هیئتهای اقتصادی شامل تولیدکنندگان صادرات گرای استان برای ارائه خدمات فنی و مهندسی لرستان خواهند بود.

سلاحورزی تصریح کرد: استانهای اقلیم کردستان عراق، سلیمانیه و ... ظرفیت مطلوبی برای تولید کنندگان فنی و مهندسی لرستان برای اجرای پروژه های عمرانی خواهد بود.

گرجستان؛ هدف بعدی توسعه روابط تجاری

وی همچنین از اعزام هیئتهای اقتصادی لرستان به کشور گرجستان خبر داد و گفت: با توجه به روابط مطلوب بین دو کشور ایران و گرجستان این امر ظرفیت مطلوبی برای تولیدکنندگان لرستان را فراهم خواهد کرد.

سلاح ورزی توسعه‌ مناسبات بین‌المللی را از جمله‌ راهکارهای بهبود وضعیت تجار و صنعتگران لرستان عنوان کرد و افزود: معرفی توانمندی‌های لرستان به فعالان اقتصادی سایر نقاط دنیا و در مقابل امکان ارتباط دوسویه به منظور استفاده از امکاناتی که در سایر نقاط جهان وجود دارد، هدف بزرگی است که می‌تواند در قالب توافق‌نامه‌های همکاری متقابل به دست بیاید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: علی‌رغم شرایط دشواری که به هر حال امروز در حوزه‌ اقتصاد با آن روبرو هستیم ضرورت دارد همه‌ تلاش‌مان را برای بهبود شرایط و خروج از این وضعیت به کار گیریم تا با تحقق منویات رهبری در این زمینه شاهد شکل گیری "حماسه اقتصادی" باشیم.

بنابر این گزارش در طول فعالیت تیم جدید مدیریتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد تاکنون قراردادهای تجاری خوبی با کشورهایی چون بلغارستان، داغستان، چین، عراق و ... بسته شده که مطابق برنامه ریزی صورت گرفته امسال نیز فعالیتهای جدی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

این در حالیست که توجه به صادرات یکی از مولفه های اساسی در توسعه اقتصادی اجتماعی به شمار می رود و تقویت صادرات و مثبت شدن تراز بازرگانی در مقابل کالاهای وارداتی از اهمیت زیادی در مناسبات تجاری و سیاستهای توسعه برخوردار است.

از سوی دیگر صادرات در استانهای کمتر توسعه یافته ای مانند لرستان با قابلیتهای منحصر به فرد در بخش آب، خاک، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و ... می تواند سکوی پرشی برای توسعه، اشتغال و کارآفرینی باشد.

کد خبر 2053634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha