۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴

گزارش خبری/

دیدار سفیر تایلند و استاندار لرستان/ ظرفیتهای همکاری دو جانبه بررسی شد

دیدار سفیر تایلند و استاندار لرستان/ ظرفیتهای همکاری دو جانبه بررسی شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان و سفیر تایلند شامگاه یکشنبه به منظور بررسی ظرفیتهای موجود برای توسعه همکاریهای دو جانبه با هم ملاقات کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سفیر تایلند عصر روز یکشنبه هته جاری به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برای سفری دو روزه وارد این شهر شد.

آدام ساک سریتانگوس قرار است طی امروز و فردا در برنامه‌های مختلفی که اتاق برای وی در نظر گرفته با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف لرستان به منظور همکاری‌های دوجانبه آشنا شود.

وی همچنین شامگاه یکشنبه با استاندار لرستان به گفت‌وگو نشست و ظرفیتهای موجود برای توسعه همکاریها را بررسی کردند. 

حبيب‌الله دهمرده استاندار لرستان در ديدار با سفير تايلند ضمن خيرمقدم و خوشامدگويي به ايشان و هيئت همراه به توانمندي‌هاي لرستان اشاره كرد و گفت: بلندترين سد جهان در استان لرستان واقع‌ شده است.

وي با بیان اینکه استان لرستان داراي ظرفيت‌هاي بسيار زيادي بوده و در زمينه‌هايي چون معادن، سنگ‌هاي تزئینی، گردشگري، كشاورزي و دامپروري توانمند است؛ افزود: همچنین در این استان در زمینه‌ی زيرساخت های حمل‌و‌نقل و انرژي كه حرف اول را در جذب سرمايه‌گذار مي‌زند، گام‌هاي خوبي برداشته شده است و مشكلي در اين رابطه وجود ندارد.

دهمرده مردم لرستان را مردمي مهمان‌نواز و با فرهنگ توصيف كرد و خواستار بازديد سفير تايلند از استان شد و گفت: علاقمنديم در ابعاد مختلف با كشور تايلند ارتباط كاري برقرار كنيم.

استاندار لرستان خطاب به سفير تايلند تصریح كرد: در هر زمينه‌اي خواستار صادرات و واردات باشيد، استان لرستان امكانات و پتانسیل دارد.

دهمرده با بيان اين‌كه براي سرمايه‌گذاران خارجي تسهيلات خوبي در نظر گرفته شده است، بيان داشت: در راستای توسعه سرمایه گذاری در استان آماده همکاری در زمینه های مختلف هستیم.

آدام ساک سریتانگوس سفیر تایلند نیز در اين ديدار لرستان را استاني بزرگ توصيف كرد و گفت: اين استان داراي معادن، زمين‌هاي حاصل‌خيز و محصولات كشاورزي زيادي است.

وي با بيان اين‌كه اولين‌بار است كه به استان لرستان سفر كرده است، ادامه داد: استان‌هاي لرستان و همدان قابليت‌هاي فراواني دارند؛ به‌خصوص لرستان که محصولات زيادي براي صادرات دارد.

سفير تايلند تصريح كرد: در اولين سفر خود به لرستان متوجه شدم اين استان آب فراوان و سدهاي بزرگي دارد؛ لرستان به واسطه‌ي سرسبزي و زمين‌هاي كشاورزي حاصل‌خيزش ظرفيت‌ مناسبي  براي واردات و صادرات فراهم كرده است.

سريتانگوس به دعوت رييس‌جمهور تايلند از همتاي ايراني خود براي بازديد از كشورش اشاره كرد و بيان داشت: اين ديدار قرار است 19 تا 21 مي، انجام شود كه من از استاندار لرستان و مقامات استاني دعوت مي‌كنم در اين سفر، رييس‌جمهور ايران را همراهي كنند.

وي اضافه كرد: در اين ديدار درباره‌ي آب جلسه‌اي تشكيل خواهد شد و از سرمايه‌گذاران خواسته‌ايم به رييس‌جمهور ملحق شوند و در اين زمينه با هم گفتگو كنند.

سفير تايلند در پايان از استقبال و مهمان‌نوازي استاندار لرستان و اتاق بازرگاني، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد قدرداني و اظهار اميدواري كرد که روابط كاري لرستان و تايلند ادامه يابد و زمینه تشكيل تعاوني فراهم شود.

کد خبر 2053668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha