۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

سفیر تایلند تاکید کرد؛

بازارهای تایلند فرصتی طلایی برای صنعت سنگ لرستان/ علاقمند به افزایش مبادلات هستیم

بازارهای تایلند فرصتی طلایی برای صنعت سنگ لرستان/ علاقمند به افزایش مبادلات هستیم

خرم آباد - خبرگزاری مهر: سفیر پادشاهی تایلند در تهران با بیان اینکه در استان لرستان کارخانجات تولید سنگ زیادی وجود دارد، اظهار داشت: این امر یک فرصت طلایی برای صادرات سنگ به کشورهای مختلف از جمله تایلند است.

به گزارش خبرنگار مهر، ادومساک سریتانگوس پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک با فعالان اقتصادی لرستان با اشاره به اینکه این اولین دیدار من از استان لرستان است، اظهار داشت: اما ارتباطات زیادی از دور با لرستان داشته ایم.

وی با بیان اینکه این دیدار می تواند فرصت خوبی برای ما باشد، افزود: هدف اصلی ما از حضور در لرستان برقراری ارتباط بیشتر و تبادل ارتباطات با طرف مقابل است.

سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور کمتر شده است

سفیر پادشاهی تایلند در تهران با بیان اینکه تایلند از جمله کشورهایی است که ارتباطات زیادی با کشور ایران دارد، گفت: به طور کلی ایران و تایلند ارتباطات خوبی در بخش خصوصی دارند.

سریتانگوس با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسه فرصت بسیار خوبی برای تبادل نظرات است، ادامه داد: کشور ایران دارای ظرفیتهای زیادی است که ما به آن نیاز داریم و در مقابل کشور تایلند نیز ظرفیتهای گوناگونی دارد که ایران به آن نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر سطح مبادلات اقتصادی بین دو کشور به دلیل مشکلاتی مثل انتقال وجه کمتر شده است، اظهار داشت: در تبادلات تجاری و اقتصادی ممکن است چیزهایی وجود داشته باشد که تغییر آن به دست ما نیست.

سفیر پادشاهی تایلند در تهران با بیان اینکه در ایران چیزهایی مثل بادام و کیوی وجود دارد که در تایلند بسیار گران است، افزود: همچنین در ایران پسته وجود دارد که ما امکان کشت آن را در تایلند نداریم و موارد دیگری که می تواند زمینه تبادلات اقتصادی را فراهم کند.

علاقمند به افزایش ارتباطات اقتصادی با ایران و همچنین لرستان هستیم

سریتانگوس با تاکید بر اینکه ما به تبادل هیئتهای اقتصادی برای گسترش فعالیتهای اقتصادی در دو کشور نیاز داریم، تصریح کرد: نیاز است که با اتاق بازرگانی لرستان دیدارهای مختلفی برای گسترش فعالیتهای اقتصادی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در اینجا حضور پیدا کرده ایم که ارتباطات اقتصادی با ایران و همچنین استان لرستان داشته باشیم، گفت: در این ارتباطات مشکلات مربوط به تبادل بین بانکی نیز وجود دارد که خارج از اراده ماست.

سفیر پادشاهی تایلند در تهران با بیان اینکه بعضی از مشکلات موجود را ما و برخی دیگر را شما می توانید برطرف کنید، اظهار داشت: در حال حاضر کارهایی که می توانیم انجام دهیم برقراری ارتباط نزدیک و تبادل هیئتهای تجاری است.

سریتانگوس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ارتباطات تجاری داشته باشیم نیازی به انتقال پول نیست، افزود: ما می توانیم تبادل اجناس داشته باشیم و برای این کار نیازی به پول نیست.

وی با بیان اینکه برای برقراری ارتباط بانکی با تایلند می توان راه حل پیدا کرد، یادآور شد: مهمترین نکته این است که اراده کنیم و بعد برای مشکلات راه حل پیدا می شود.

بازارهای تایلند پذیرای صنعت سنگ لرستان

سفیر پادشاهی تایلند در تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در استان لرستان کارخانجات تولید سنگ زیادی وجود دارد، اظهار داشت: این امر یک فرصت طلایی برای صادرات سنگ به کشورهای مختلف از جمله تایلند است.

سریتانگوس با بیان اینکه لرستان در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و از وجود معادن سنگ بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: لرستان سنگهای تزیینی بسیاری دارد و و تایلند نیز سالهاست که چنین سنگهایی را وارد می کند.

وی با تاکید بر اینکه کشور تایلند با جمعیتی مشابه به جمعیت ایران بازار بسیار خوبی برای محصولات ایران محسوب می شود، گفت: مهمترین نکته در فروش محصولات ایران در تایلند تبلیغ و بازاریابی است.

سفیر پادشاهی تایلند در تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیتهای گردشگری موجود در ایران و لرستان اشاره کرد و بیان داشت: در ایران و همچنین لرستان ظرفیتهایی مختلفی وجود دارد که می توان در توسعه روابط توریستی و گردشگری از آنها استفاده کرد.

سفر احمدی نژاد به تایلند

سریتانگوس با بیان اینکه ارتباط کشور ایران و تایلند بسیار نزدیک است، یادآور شد: هفته آینده نیز آقای احمدی نژاد برای حضور در یک گردهمایی مربوط به آب به تایلند دعوت شده اند.

وی افزود: ما از بخشهای خصوصی ایران نیز برای شرکت در این گردهمایی دعوت کرده ایم.

سفیر پادشاهی تایلند در تهران با تاکید بر اینکه ما در اینجا حضور داریم تا ارتباطات تجاری و اقتصادی با شما داشته باشیم، گفت: برنامه داریم که در ماه آینده اعزام هیئتهای تجاری از ایران به بانکوک را داشته باشیم.

کد خبر 2053959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha