۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۵۱

ولیپوری مطرح کرد:

فضای کتابخانه ای خرم آباد کافی نیست/ اعتبار تکمیل کتابخانه مرکزی تامین شود

فضای کتابخانه ای خرم آباد کافی نیست/ اعتبار تکمیل کتابخانه مرکزی تامین شود

خرم آباد - برگزاری مهر: فرماندار و رئيس انجمن كتابخانه هاي شهرستان خرم آباد گفت: فضای کتابخانه ای موجود در مرکز استان در برابر جمعيت شهرستان خرم آباد كافي نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولیپوری ظهر پنج شنبه در جلسه انجمن كتابخانه هاي شهرستان خرم آباد به تشریح وضعيت كتابخانه هاي شهرستان پرداخت و اظهار داشت: كل اعضاي كتابخانه هاي شهرستان خرم آباد تا پايان سال گذشته 18 هزار و 74 نفر بوده است.

وی ادامه داد: اين اعضا در سال گذشته تعداد 22 هزار و 855 نسخه كتاب را از كتابخانه هاي شهرستان خرم آباد به امانت گرفته اند.

فرماندار خرم آباد مساحت كتابخانه هاي شهرستان را هفت هزار و 360 مترمربع و زيربناي ساختماني آنها را سه هزار و 13 مترمربع ذكر كرد و گفت: اين فضا در برابر تعداد جمعيت شهرستان خرم آباد كافي نيست و مي بايست نسبت به گسترش فضاي كتابخانه ها اقدامات موثرتري انجام گيرد.

ولي پوري تخصيص اعتبار لازم برای تكميل كتابخانه مركزي شهر خرم آباد را امري لازم و بديهي دانست و اظهار داشت: با توجه به كمبود فضاي كتابخانه ای در شهر خرم آباد، مسئولين استاني و شهرستاني با تعامل، همفكري و همكاري بيشتر تكميل اين پروژه مهم را در دستور كار خود قرار دهند.

رئيس انجمن كتابخانه هاي شهرستان خرم اباد در بخش ديگر از سخنان خود بر لزوم ترغيب نوجوانان و جوانان به ويژه دانش آموزان به امر كتابخواني اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس تصميم اعضاي انجمن در همين راستا مقرر شد به مناسبت سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در تاريخ يازدهم ارديبهشت سالجاري كتابخانه هاي شهرستان، دانش آموزان دختر را به صورت رايگان به عنوان عضو كتابخانه ثبت نام کنند.

وي گفت: همچنين به مناسبت هفته معلم از روز دوازدهم ارديبهشت ماه كارشناسان كتابخانه هاي شهر خرم آباد به مدت يكماه با حضور در مدارس، دانش آموزان علاقمند به عضويت در كتابخانه هاي عمومي را به صورت نيم بها ثبت نام خواهند كرد.

کد خبر 2035443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha