۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲

پیگیری مهر/

کتابخانه 17 شهریور خرم آباد احیا می شود/ امیدواری دو هزار عضو این کتابخانه

کتابخانه 17 شهریور خرم آباد احیا می شود/ امیدواری دو هزار عضو این کتابخانه

خرم آباد - خبرگزاری مهر: به دنبال انعکاس خبر تخریب قدیمی ترین کتابخانه خرم آباد در خبرگزاری مهر و بلاتکلیفی اعضای این کتابخانه با پیگیری مسئولان کتابخانه های عمومی شهر خرم آباد کتابخانه 17 شهریور در مکان دیگری احیا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دو هفته قبل بود که تخریب قدیمی ترین کتابخانه شهر خرم آباد در اقدامی ناگهانی موجب بلاتکلیفی دو هزار عضو این کتابخانه عمومی شد، موضوعی که انتقادات شدید اعضای این کتابخانه و همچنین اولیا آنها را در پی داشت.

تخریب کتابخانه در شهر خرم آباد که به شدت از کمبود فضای کتابخانه ای رنج می برد موضوعی بود که حتی صدای نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی را هم درآورد تا به عنوان نماینده مردم به طرح مطالبات دو هزار عضو این کتابخانه بپردازد.

هر چند که مسئولان امر تخریب این کتابخانه را در راستای روان سازی ترافیک عنوان کردند ولی به نظر می رسد ابتدا باید این گونه طرح ها بررسی و سپس با سنجیدن ابعاد منفی و مثبت کار، اقدام عملی صورت گیرد.

تخریب یک کتابخانه عمومی در شهری که از فقر فضای کتابخانه ای رنج می برد در حالی صورت می گیرد که نزدیک به 10 سال است شهر خرم آباد در انتظار ساخت کتابخانه مرکزی به سر می برد که این روند خود حکایت از آن دارد که شاید خراب کردن کار بسیار آسان تری از ساختن و آباد کردن باشد.

به هر روی با توجه به انتقادات دانش آموزان عضو این کتابخانه عمومی مسئولان کتابخانه های عمومی شهر خرم آباد به دنبال فضایی جایگزین برای کتابخانه 17 شهریور خرم آباد برآمدند تا این تلاش با همکاری مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به نتیجه برسد.

مدیر امور کتابخانه های عمومی شهر خرم آباد در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه با همکاری مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد فضای مدرسه ام البنین برای احیا کتابخانه عمومی 17 شهریور اختصاص داده شد.

فرید امیری با بیان اینکه این مدرسه دارای 800 مترزیربنا است، افزود: در این فضا ضمن راه اندازی مخزن مجزا، فضای مطالعه خوبی برای دانش آموزان در حال ایجاد است.

وی با بیان اینکه در این فضا بخش مخصوصی برای کتابخانه کودکان نیز دایر خواهد شد، یادآور شد: با همکاری پرسنل کتابخانه های عمومی خرم آباد و با فعالیت در دو شیفت کاری امیدواریم تا آخر هفته این فضا را برای پذیرش اعضا آماده کنیم.

امیری با اشاره به انتقال کتابهای کتابخانه 17 شهریور به این محل عنوان کرد: کتابهایی که در جریان جابجایی سالم مانده اند به این محل منتقل و مابقی کتابهای مورد نیاز نیز تامین خواهد شد.

مدیر امور کتابخانه های عمومی شهر خرم آباد با بیان اینکه کتابخانه عمومی 17 شهریور دارای دو هزار عضو بوده است، بیان داشت: بعد از تخریب این کتابخانه تعداد زیادی از دانش آموزان کنکوری که از فضای آن استفاده می کردند با مراجعات مکرر خواستار پیگیری مشکلات به وجود آمده شدند.

امیری با تاکید بر اینکه دغدغه ما نیز در جریان این اتفاق مشکلات اعضای کتابخانه و دانش آموزان کنکوری بوده است، عنوان کرد: در این راستا سعی کردیم در کمترین زمان پیگیری برای یافتن مکان جدید را به سرانجام برسانیم.

وی همچنین از تلاش رسانه ها در انتقال مشکلات دانش آموزان و اعضای کتابخانه 17 شهریور تقدیر کرد و بیان داشت: امیدواریم این همکاری در برنامه ها و فعالیتهای بعدی نیز استمرار داشته باشد.

مدیر امور کتابخانه های عمومی شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه فعالیت در این بخش یک کار فرهنگی است، افزود: هدف ما ارتقا فرهنگ کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه در استان است که در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی رسانه ها هستیم.

به هر روی هرچند که تخریب یک کتابخانه در نوع خود برای حوزه فرهنگ لرستان یک اتفاق ناخوشایند بود ولی حرکت فرهنگی مسئولان آموزش و پرورش لرستان در اختصاص یکی از مدارس برای احیا این کتابخانه جای تقدیر دارد.

امید می رود دغدغه افزایش فضاهای فرهنگی و کتابخانه ای در استان لرستان که با فقر جدی در این حوزه مواجه است در دیگر مسئولان نیز افزایش یافته تا علاوه بر اینکه دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم، متولیان امر تمرکز خود را بر انجام فعالیتهای جدی در این زمینه به منظور جبران کمبودها بگذارند.

کد خبر 2039034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha