۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۲۴

"حافظ" به دبی و میلان می‌رود/ اجرای مجدد اپراهای عروسکی تا پایان سال 92

"حافظ" به دبی و میلان می‌رود/ اجرای مجدد اپراهای عروسکی تا پایان سال 92

بهروز غریب‌پور با اشاره به برگزاری رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر "آران" از 3 اردیبهشت‌ماه تا پایان سال جاری در تالار فردوسی از اجرای اپرای عروسکی "حافظ" در شهرهای دبی و میلان و همچنین اجرای این اپرای عروسکی در شهر اصفهان خبر داد.

غریب‌پور درباره برنامه فعالیت‌های گروه تئاتر عروسکی "آران" در سال 92 به خبرنگار مهر گفت: قرار است در سال جاری رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر "آران" را با اجرای اپرای "مولوی" از 3 اردیبهشت‌ماه آغاز کنیم و به ترتیب اپراهای عروسکی "رستم و سهراب"، "حافظ"، "مکبث" و "عاشورا" نیز به صحنه بروند. سعی ما این است که هر کدام از این اپراها یک ماه اجرا شوند اما با توجه به استقبال مخاطبان از هر کدام یک از این آثار مدت زمان اجرا تغییر می‌کند.

وی درباره مدت زمان برگزاری رپرتوآر اپراهای عروسکی گروه تئاتر "آران" یادآور شد: برنامه ریزی ما این است که این رپرتوآر از اردیبهشت‌ماه تا پایان سال جاری در تالار فردوسی برگزار شود.

این کارگردان شناخته شده تئاتر عروسکی ایران درباره اجراهای بین‌المللی و داخلی اپراهای عروسکی گفت: قرار است اپرای عروسکی "حافظ" را اواخر اردیبهشت‌ماه در دبی و اواخر شهریورماه سال جاری در میلان به صحنه ببریم. همچنین برنامه ریزی‌های لازم در دست انجام است تا اپرای "حافظ" را در شهر اصفهان نیز اجرا کنیم.

غریب‌پور با اشاره به تولید اپرای عروسکی "لیلی و مجنون" اثر حاجی‌بیف و آهنگسازی امیر بهزاد درباره اجراهای دیگر گروه تئاتر "آران" افزود: پیش بینی اجرای دو نمایش "خیمه شب‌بازی به شیوه قاجار" و "بابابزرگ و ترب" را در برنامه کاری گروه داریم که امیدواریم در سال جاری اجرا شوند.

این مدرس تئاتر عروسکی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی "مکتب آران" از 7 اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: به همراه دستیاران خود شیوه‌های ساخت عروسک، طراحی صحنه، بازی دهندگی، دوزندگی و قالب‌سازی عروسک را به حاضران در این کارگاه‌ها آموزش می‌دهیم. حضور در این کارگاه‌ها برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و ثبت‌نام آن‌ها توسط بخش آموزشی بنیاد فرهنگی هنری رودکی انجام می‌شود.

پیش از این بهروز غریب‌پور اپراهای عروسکی گروه خود را در داخل و خارج از ایران به صحنه برده که با استقبال مخاطبان و منتقدان تئاتر مواجه شده‌اند.

 

کد خبر 2035571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha