۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱

مولوی جای خود را به رستم و سهراب می‌دهد/ آغاز ساخت عروسک‌های "لیلی و مجنون"

مولوی جای خود را به رستم و سهراب می‌دهد/ آغاز ساخت عروسک‌های "لیلی و مجنون"

اپرای عروسکی "مولوی" که در قالب اجرای رپرتوآر در سال 92 در تالار فردوسی به صحنه رفت شامگاه 27 اردیبهشت ماه به اجراهای خود پایان داد تا اپرای "رستم و سهراب" در راستای این رپرتوآر به صحنه رود.

بهروز غریب‌پور سرپرست گروه تئاتر "آران" در این‌باره به خبرنگار مهر گفت: گروه با اجرای اپرای "مولوی" رپرتوآر خود را در سال جاری آغاز کرد و این اپرا تا 27 اردیبهشت ماه اجرا شد. قرارست در تداوم این رپرتوآر از 2 تیرماه اپرای عروسکی "رستم و سهراب" را به صحنه ببریم. سپس اپراهای "مکبث"، "حافظ" و "عاشورا" اجرا خواهند شد. البته اپرای "عاشورا" همزمان با ماه محرم به صحنه می‌رود.

وی درباره دلیل وجود فاصله زمانی یک ماهه از پایان اپرای "مولوی" تا آغاز اپرای "رستم و سهراب" یادآور شد: ما در برنامه‌ریزی خود این بازه زمانی را به اجرای گروه در شهر دوبی اختصاص دادیم که البته هنوز وضعیت این اجرا قطعی نشده است.

کارگردان اپراهای عروسکی "مکبث"، "حافظ" و "عاشورا" درباره وضعیت تولید اپرای عروسکی "لیلی و مجنون" گفت: از روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه کارگاه ساخت عروسک‌های اپرای "لیلی و مجنون" آغاز به کار می‌کند تا این بخش از روند تولید به سرانجام برسد.

بهروز غریب‌پور طی سال های گذشته اپراهای عروسکی گروه تئاتر "آران" را تولید و در داخل و خارج از کشور به صحنه برده است. این کارگردان با سابقه تئاتر و تئاتر عروسکی در قالب رپرتوآر این اپراها را در مقاطع مختلف زمانی اجرا می کند.

کد خبر 2056993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha