۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳

اخبار امنیتی سوریه/

حلقه محاصره تروریستها در حومه حمص تنگ تر شد / هشدار روسیه به محور ضد سوری

حلقه محاصره تروریستها در حومه حمص تنگ تر شد / هشدار روسیه به محور ضد سوری

رسانه های خارجی ادامه عملیات ارتش سوریه در حومه حمص و تنگ شدن حلقه محاصره تروریستهای مسلح در این منطقه و نیز هشدار روسیه به محور ضد سوری درباره عواقب حمایت از این افراد خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های لبنانی گزارش دادند ارتش سوریه، حلقه محاصره افراد مسلح را در حمص تنگ تر کرده است. این رسانه ها به نقل از آنچه منابع آگاه نامیدند، گزارش دادند نیروهای ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه آبل در حومه حمص بین شهرهای حمص و القصیر، عرصه را بر گروههای مسلح تنگ تر کرده اند.

به گفته این منابع، نیروهای ارتش سوریه تلاش می کنند، افراد مسلح را میان شهرهای حمص و القصیر نزدیک مرزهای لبنان منزوی کنند، درگیریهای شدیدی میان دو طرف در جریان است.

از سوی دیگر، شبکه روسیا الیوم گزارش داد روسیه قصد دارد کمکهای بشردوستانه به ارزش سه میلیون دلار را طی سال جاری برای مردم سوریه ارسال کند. وزارت امور خارجه روسیه هم به غربی ها و همپیمانانشان هشدار داد حمایت آنها از گروههای مسلح در سوریه سبب می شود که افراطیون پس از کسب تجربه جنگی در این کشور به کشور دیگر هم منتقل شوند.

شب گذشته نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری خشونتها در سوریه شد و از طرفهای مختلف خواست با سازمان ملل متحد برای رساندن کمکهای بشردوستانه برای مردم سوریه همکاری کنند.

 

کد خبر 2035617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha