۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸

"دی سایت" تحلیل کرد:

اوباما در آزمونی پر استرس/ رئیس جمهوری آمریکا درمحاصره چالش های فراوان

اوباما در آزمونی پر استرس/ رئیس جمهوری آمریکا درمحاصره چالش های فراوان

یک نشریه آلمانی با اشاره به مسائل داخلی و خارجی فراوانی که این روزها در برابر اوباما قرار گرفته از جمله حوادث تروریستی و عدم توافق با جمهوریخواهان در تصمیم گیریها، رئیس جمهوری آمریکا را این روزها در آزمونی پر استرس و در محاصره چالش های فراوان ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه "دی سایت" در مطلبی نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مبارزات انتخاباتی و تبلیغات خود برای ورود به کاخ سفید در سال 2008 اظهار داشته بود که یک رئیس جمهوری باید بتواند همزمان درباره بیش از یک مسئله تصمیم گیری کرده و آن را حل کند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: حالا در آوریل 2013 (شرایطی به وجود آمده) که اوباما باید بیش از قبل نشان دهد که می تواند. همزمان در بسیاری زمینه ها از وی درخواست راه حل می شود، حادثه تروریستی در بوستون،  ارسال نامه های سمی به مقامات کاخ سفید، انفجار در یک کارخانه کود شیمیایی در تگزاس.

این در حالی است که در سنای آمریکا نیز تصمیمات اوباما برای تقویت قوانین حمل سلاح با شکست مواجه شد و وی باید با این شکست به گونه ای مواجه شود که شکست و ناکامی در دیگر برنامه های مد نظر وی از جمله اصلاح قانون مهاجران، سیستم مالیاتی و بیمه اجتماعی را به همراه نداشته باشد.

اوباما در عرصه سیاست خارجی هم در برابر چالش هایی از جمله اختلافات با کره شمالی، مسائل سوریه و خاورمیانه قرار دارد. چگونه وی همزمان همه این مسائل را حل می کند؟ رئیس جمهوری آمریکا خصوصا به این مسئله اشاره دارد که همکارانش و وزرا و سازمانهای آمریکایی قابل اعتماد بوده و در این راستا با وی همکاری می کنند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به حادثه تروریستی در بوستون و مظنونینی که در ارتباط با این حادثه دستگیر شده اند اشاره کرده و نوشت: اما این مسئله اصلی هنوز پاسخ داده نشده است که آیا تروریست های خارجی یا افراط گراهای داخلی در پس این حادثه تروریستی قرار داشته اند.

اوباما در سخنان اخیر خود به این موضوع اشاره ای نکرد. در چنین لحظه هایی رئیس جمهور باید به تمام ملت دلداری و شجاعت بدهد. این کاری بود که در سالهای اخیر اوباما، باید بسیار انجام می داد، از جمله بعد از ترور نافرجام روی یکی از نمایندگان کنگره آمریکا و چندین حادثه تیراندازی و کشتار در کشور.

کد خبر 2036533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha