۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵

بلومبرگ مدعی شد؛

هدف بعدی بمبگذاران بوستون نیویورک بود

هدف بعدی بمبگذاران بوستون نیویورک بود

شهردار نیویورک به نقل از پلیس فدرال این کشور مدعی شد که عاملان بمبگذاری های بوستون قصد داشتند تا در مرحله دوم از اقدامات خود در میدان تایمز نیویورک بمبگذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده که  برادران تزارنایف قصد داشتند پس از اجرای عملیات بمبگذاری در بوستون٬ با شش بمب دست‌ ساز به نیویورک رفته و انفجار بعدی را در میدان تایمز این شهر صورت دهند.

مایکل بلومبرگ٬ شهردار نیویورک٬ دیروز پنجشنبه به نقل از مقامات پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد تیمورلنگ و جوهر تزارنایف٬ دو برادری که گفته می‌ شود ماجرای بمبگذاری بوستون را طراحی و اجرا کرده‌اند،  قصد داشتند با سفر به نیویورک در میدان تایمز این شهر هم یک عملیات تروریستی دیگر را اجرا کنند.

یکی از مقامات پلیس آمریکا بدون افشای هویت خود در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفته جوهر تزارنایف٬ مظنون ۱۹ساله بمبگذاری بوستون که روز جمعه هفته گذشته پس از کشته شدن برادرش توسط نیروهای پلیس در واترتاون دستگیر شد٬ در جریان بازجویی‌ های خود از نقشه‌ ای دیگر پرده برداشت. ظاهرا این دو برادر قصد داشتند انفجار بعدی را در منهتن٬ مرکز نیویورک اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز٬ نقشه این دو برادر این بود که پس از تیراندازی به سوی افسر پلیس در حوالی دانشگاه MIT با مرسدسی که دزدیده بودند به نیویورک بروند.

شخصی که تیمورلنگ و جوهر ماشینش را دزدیده بودند٬ شنیده بود که آنها در حال بحث بر سر این موضوع و چگونگی اجرای این طرح بودند. او پس از توقف ماشین در یک پمپ‌ بنزین٬ پا به فرار گذشت و پلیس را از این ماجرا با خبر کرد.

کد خبر 2040912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha