۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲

انتقاد مجلس نمایندگان از اف.بی.آی/ والدین تیمورلنگ در آمریکا

انتقاد مجلس نمایندگان از اف.بی.آی/ والدین تیمورلنگ در آمریکا

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته روسای پلیس فدرال آمریکا(اف.بی.آی) را در مورد نحوه رسیدگی به حادثه انفجارهای بوستون مورد سوال قرار داده و از تعلل آنها در برخی موارد انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از انتقادهای مجلس نمایندگان از پلیس فدرال آمریکا، این بود که چرا با وجود هشدار روسیه در مورد یکی از متهمان حادثه بوستون، این فرد تحت نظارت بیشتر قرار نگرفته است.

چند سال قبل روسیه در مورد برادران تزارنایف که متهم به بمب گذاری در مسابقات دوی ماراتن بوستون هستند به آمریکا هشدار داده بودند اما مقامات امنیتی آمریکا بعد از بازجویی ساده آنها را رها کرده بودند.

جلسه شب گذشته پشت درهای بسته برگزار شد و اف.بی.آی مقامات کنگره را در جریان حوادث 15 آوریل که سه کشته و264 زخمی برجا گذاشت قرار دادند.

جوهر و تیمورلنگ تزارنایف دو بردار چچنی متهم به بمبگذاری در جریان مسابقات دوی ماراتن بوستون هستند که تیمورلنگ بدست پلیس کشته شد و جوهر نیز به دلیل اصابت گلوله به گلوی وی در شرایط وخیمی به سر می برد.

هنوز سوالات زیادی در مورد این حادثه بدون پاسخ مانده اند که موجب شک و تردید در صحت گفته های اف.بی.آی در مورد عوامل حادثه بوستون می شود.

از سوی دیگر والدین برادران تزارنایف که در داغستان چچن زندگی می کنند همچنان در حال دفاع از فرزندان خود هستند و مادر آنها قصد دارد تا به آمریکا بازگردد تا از نزدیک در جریان این پرونده قرار بگیرد.

والدین برادران تزارنایف

ای.بی.سی نیوز در این رابطه می نویسد : زکیه مادر جوهر و تیمورلنگ عنوان داشته که قصد دارد برای شرکت در مراسم خاکسپاری تیمور و همچنین مراقبت از جوهر به آمریکا بیاید.

وی پیشتر در مصاحبه با رسانه های آمریکایی گفته بود که بعید می داند فرزندانش دست به چنین کاری زده باشند.

پدر جوهر و تیمور نیز مدعی شده بود که فرزندان آنها فریب خورده اند. در همین رابطه تصویری از صفحه فیسبوک برادران تزارنایف منتشر شده که در آن آخرین پیام آنها قبل از مواجه شدن با نیروهای پلیس موجود است. در این پیام آمده است : آنها برای ما دام گذاشته بودند.

 


 

کد خبر 2039561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha